מנכ”ל מיקרוסופט סטיב באלמר הודיע כי יפרוש מתפקידו במהלך 12 החודשים הקרובים; מונתה ועדת איתור מיוחדת למציאת מחליף; אנליסטים מגיבים

16:16 23.08.2013

קטגוריות: משאבי אנוש

תגים: , , ,

מנכ”ל מיקרוסופט סטיב באלמר (Steve Ballmer) הודיע ביום שישי 23.8.2013 כי יפרוש מתפקידו במהלך 12 החודשים הקרובים.

באלמר מכהן כמנכ”ל החברה מאז ינואר 2000.

בהודעה לעיתונות שפורסמה ע”י חברת מיקרוסופט נאמר עוד כי מונתה ועדת איתור מיוחדת למציאת מחליף ובין חבריה יו”ר מועצת המנהלים ביל גייטס.

הודעתו של באלמר לעובדי החברה מתפרסמת כאן. האתר ZDNET מפרסם גם רשימה של מי שעשויים להיות המחליפים.

ב- 2008 הודיע באלמר כי יישאר במיקרוסופט עד אשר בנו יתחיל את לימודיו בקולג’ (מה שהיה מחייב אותו להישאר עד סביבות שנת 2018).

בסוף השבוע פורסמו התבטאויות של אנליסטים ממספר חברות לגבי הודעתו של סטיב באלמר. להלן תקציר הדברים:

האנליסט Al Gillen מחברת המחקר IDC:

הייתה שורה ארוכה של שינויי שוק שחברת מיקרוסופט החמיצה אותם באופן מלא או שלא העריכה כראוי את החשיבות שלהם. אם Windows 8 היה הצלחה עצומה … ומיקרוסופט הייתה זוכה בנתח משוק מחשבי הלוח (טבלטים) הרי שהיה הרבה פחות לחץ על באלמר לעזוב.

האנליסטית Rebecca Wettemann מחברת המחקר Nucleus Research :

סטיב באלמר היה צריך לעזוב את הבימה כבר לפני מספר שנים משום שהוא נעדר חזון לראות את התזוזות בשוק וכן לממש בצורה נכונה את ההזדמנויות שנוצרו. הדבר מעניק למיקרוסופט הזדמנות להתחיל בפרק חדש ולהעסיק מנכ”ל חדש שיהיה לו החזון להוביל את השוק ולא ללכת בעקבות השוק, דבר שמיקרוסופט עושה כיום. זה חייב להיות אדם שאינו מסתכל רק בדרך בה אנו מעבירים אנשים לגירסה הבאה של Office אלא כיצד אנו מחדשים כדי להניע ערך ללקוחותינו.

האנליסט David Clearley מחברת המחקר Gartner:

הביצועים החלשים של מיקרוסופט ברבעון האחרון יחד עם קצב האימוץ של Windows 8 והכישלון של Surface RT – כל אלה יצרו לחץ נוסף על מיקרוסופט בכלל ועל סטיב באלמר בפרט. באלמר חיפש זמן רב את המועד הנכון לפרוש בו ואת האדם הנכון למסור בידיו את המושכות. סביר מאוד שהחלטתו לפרוש היא חלק מאסטרטגיה נרחבת יותר בתוך מיקרוסופט כפי שבאה לידי ביטוי בארגון-מחדש בחודש יולי.

האנליסט Jack Gold   מחברת המחקר J. Gold Associates:

פגם קריטי מבחינתו של סטיב באלמר בשנים האחרונות היה הניתוק של מהצרכים ומהדרישות של הלקוחות: “לרוע המזל, אם אתה מאבד את המיקוד של מה שהלקוחות שלך רוצים בו – אזי אתה מפסיד”.

האנליסט Frank Gillett  מחברת המחקר Forrester Research:

מי שיחליף את סטיב באלמר חייב לנהל את החברה יותר כחברת הזנק (סטרט-אפ) מאשר חברה גדולה עם מטריצות ותהליכים מורכבים ויצטרכו להיות לו תחושה חזקה של מודלים עסקיים צומחים ודינמיקות של תעשיית הטכנולוגיה.

הערה: עודכן במוצאי שבת בשעה 22:45