דו”ח מעקב השקיפות הראשון של Verizon Communications: קיבלה אשתקד יותר מ- 320,000 בקשות מידע על לקוחות מהמימשל האמריקני

דו”ח מעקב השקיפות הראשון של Verizon Communications שפורסם ב- 22 בינואר 2014 מצביע על כך שהחברה קיבלה אשתקד יותר מ- 320,000 בקשות מידע על לקוחות מהמימשל האמריקני [המימשל הפדרלי, המימשל ברמת המדינה והמימשל ברמה המקומית].

לדברי ורייזון מדובר ביותר מפי מאה ממספר הבקשות שקיבלה מכל מדינה אחרת בעולם.

עוד מציינת החברה כי קיבלה “בין אלף לאלפיים” מכתבי National Security Letters מה- FBI. החברות האמריקניות מורשות לציין כי קיבלו מכתבים כאלה אולם אינן מורשות לציין נתונים מדוייקים.

תזכורת: במסגרת ידיעה שפירסמתי ב- 20 בדצמבר 2013 כאן באתר כתבתי בין היתר כי “בתוך כך פורסם ביום שישי כי חברת Verizon Communications תהיה חברת התקשורת האמריקנית הגדולה הראשונה לפרסם דו”ח שקיפות הכולל מידע כללי על בקשות שקיבלה מרשויות אכיפת החוק האמריקניות וזרות לגבי מידע על לקוחותיה. הפרסום של ורייזון גרר תגובה: חברת התקשורת AT&T , החברה האלחוטית השנייה בגודלה, הודיעה כי בכוונתה לפרסם דו”ח שקיפות משלה לגבי מספר הבקשות הממשלתיות לגבי מידע לקוחות באותן מדינות בה היא פועלת. הדו”ח אמור להתפרסם בחודשים הראשונים של שנת 2014 והוא יתייחס לשנת 2013. יצויין כי הפרסום המתוכנן מנוגד לעמדה בה דגלה החברה עד כה ומוקדם יותר בחודש דצמבר היא אף שלחה מכתב בנושא אל ה- SEC “.