שאילתה בכנסת לשר הביטחון בנושא אסיפת המחאה בסלקום

במחצית הראשונה של חודש יוני 2021 צפוי שר הביטחון בנימין גנץ או מי מטעמו להתייצב בפני הכנסת ולענות לשאילתה שהוגשה לו בנושא אסיפת המחאה של עובדי חברת סלקום ישראל בע”מ. אגב, שר התקשורת, איתן גינזבורג, הוא ממפלגתו של גנץ.

בשאילתה שהוגשה בידי חברת הכנסת מיכל וולדיגר ב- 19 במאי 2021 נאמר: “ע”פ פרסום של העיתונאי יונתן גוטליב בערוץ 7, חברת סלקום, ספקית הסלולר של צה”ל, הודיעה על שביתת מחאה, בדיוק ביום שבו התקיימה השביתה בחברה הערבית. העיתוי מקומם לא פחות מהמחאה עצמה. רצוני לשאול: פרטים וארגונים הכריזו על סיום התקשרות עם החברה, באילו צעדים מתכוון השר לנקוט בתגובה”.

יצויין ב- 23 במאי 2021 בתוכניתו “מהצד השני” עסק גיא זהר בנושא זה. בין היתר הוא הדגיש כי לא היה מדובר בשביתה של סלקום – כפי שדווח במספר אתרי תקשורת. הוא הציג את ההודעה המשותפת של הנהלת החברה וועד העובדים בה מדובר במפורש ש”נפסיק את העבודה בסלקום לשעה של מחאה בעד דו קיום, אחווה ואהבת חינם”.

ובאשר לכמה דיווחים בדבר אלפי צרכנים שביטלו את המנוי שלהם לשירותי החברה (או מתכוונים לעשות זאת), הרי שבתגובה למערכת התוכנית הודיעה סלקום כי באותו היום הודיעו 500 מנויים על התנתקות ולמחרת – עוד 1,400 מנויים.

נראה לי שכדאי שלא להחפז אלא להמתין למועד הבא בו כתבי התקשורת ידווחו את הניודים בין החברות. זאת כדי לראות כמה באמת עזבו את סלקום בעקבות הפרשה והאם בנתון העוזבים יש חריגה לעומת מימדי ההתניידות הרגילים מהחברה במהלך חודשי השנה. כמו כן מעניין יהיה לראות ברבעון הבא את תוצאות החברה, גם בהקשר זה.