משרד הרווחה והשירותים החברתיים: מכרז לפיתוח והטמעה של כלי בקרה לפיקוח והבטחת איכות בשירותי הרווחה

12:55 06.10.2014

קטגוריות: מכרזים/פטורים/דרושים

תגים: ,

הגוף המפרסם: משרד הרווחה והשירותים החברתיים

נושא המכרז: מכרז לפיתוח והטמעה של כלי בקרה לפיקוח והבטחת איכות בשירותי הרווחה

מס’ המכרז: בקשה לקבלת הצעות (RFI) פנייה פומבית מס’ 195-2014

תאריך פרסום: 6 באוקטובר 2014

מועד אחרון: 15 בנובמבר 2014

הערות:  משרד הרווחה והשירותים החברתיים מזמין תאגידים הרשומים בישראל ועצמאיים העוסקים בפיתוח והטמעה של כלי שליטה ובקרה  ואשר רואים עצמם כספקים פוטנציאליים בתחום למסור לו מידע בדבר מומחיותם וניסיונם בפיתוח כלי בקרה המיועדים לפיקוח המתקיים במשרד ולהבטחת איכות והטמעתם בשירותי המשרד העוסקים בפיקוח ובכלל זה מידע על האופן בו יש להבנות את תהליכי ודרכי הבקרה.

המשיבים מתבקשים, על סמך מומחיותם וניסיונם, להציע דרכים בהן יש לבצע את ארבעת מרכיבי העבודה הנדרשים בעת פיתוח כלי הבקרה והטמעתם (ניתן להגיש הצעה המתייחסת לכלל מרכיבי העבודה הנדרשת או לאחד מהם).

גיבוש הצעה לעקרונות פעולה מנחים אפשריים בנוגע לרגולציה של המשרד: לאור המורכבות שפורטה לעיל יש להציע עקרונות פעולה מנחים אפשריים שיתנו מענה לאתגרים המרכזיים ברגולציה של המשרד על שירותי הרווחה. בין היתר ניתן להתייחס בפרק זה לכללים מנחים בהשקעת משאבי הבקרה; גמישות בהפעלת כלי הבקרה; סינרגיה בין שיטות הבקרה; רמת השקיפות הרצויה; שימוש בנתונים הנאספים בתהליכי בקרה ועוד.

הצעת דרכים לקביעת סטנדרטים להבטחת איכות השירות תוך בחינה מחדש של הסטנדרטים הקיימים במשרד: כחלק מפיקוח ובקרה על השירותים הניתנים על ידי המשרד, קיים צורך בהגדרת סטנדרטים מדידים לקביעת רמת איכות השירות הניתן. על הסטנדרטים/הפתרונות שיוצעו לכלול התייחסות לאיכות טיפול ראויה לאוכלוסייה המטופלת ולהתבסס על ידע מקצועי רלוונטי לתחום הפעילות של המשרד. בנוסף, הפתרונות המוצעים יסייעו ליצירת שפה ארגונית אחידה ככל שניתן כך שהתוצאות המתקבלות תהינה ברות השוואה ומדידות בין “תחנות” בהן מקבל הלקוח טיפול בין כלל השירותים הניתנים בפיקוח המשרד. על החלופות המוצעות להתייחס לאופן גיבוש הסטנדרטים ע”י המשרד ועדכון הסטנדרטים הקיימים כיום באופן שוטף וגמיש, בזמן סביר יחסית.

פיתוח כלים לשימוש בתהליכי הפיקוח באופן מובנה: כחלק מתהליך הפיקוח, מבוקש כי תגובש הצעה לפיתוח  הכלים אשר ישמשו את המפקחים. תהליך פיתוח הכלים חייב לקחת בחשבון את העבודה שנעשתה עד כה במשרד בגיבוש הסטנדרטים לאיכות הטיפול ושאלוני הבקרה שפותחו עד כה. כך על המשיבים להציע יישום מיחשובי לכלי הבקרה המוצעים על ידם. בפיתוח היישום המיחשובי יש לתת דגש על שימוש פשוט ונגיש לכלל המשתמשים, אפשרות לתמונת מצב עדכנית בכל עת, פריסה רחבה של משתמשים בכל הרמות (קובעי מדיניות במטה, מפקחים בשדה, נותני שירותים ועוד), יכולת ניתוח סטטיסטי של הנתונים המוזנים במערכת ועוד.

תהליך הטמעה ארצי של כלי הבקרה המוצעים ביחס לכלל השירותים המקצועיים במשרד ולספקי השירות במחוזות וברשויות המקומיות: על המשיבים להציע מתווה מוצע לתהליך ההטמעה של כלי הבקרה, תוך התייחסות ליישום המלא של שלושת ההיבטים הבאים: הכללת כל המסגרות שבפיקוח המשרד, יישום כל כלי הבקרה  ושימוש בממצאים  לקבלת החלטות בכל הרמות: המסגרות, הפיקוח המחוזי והמטה.
המטרה היא לסייע למשרד להגיע ליישום מלא של כלי הבקרה, כך שכלי הבקרה יהפכו לחלק משגרת העבודה בפיקוח, במסגרות המשרד ובמטה המשרד.

לאחר שהמשרד יבחן את המידע שיועבר אליו מהגופים השונים יוחלט מהי דרך ההתקשרות אשר תבטיח באופן מירבי את מתן השירותים הנדרשים. בקשה זו לקבלת מידע מהווה שלב ראשון של איסוף מידע והיא אינה בגדר מכרז פומבי או הליך מחייב אחר, ואין בה משום התחייבות כלשהי של המשרד להמשיך ולפעול בהליך רכש כלשהו.