“תעשיית ההיי-טק מהווה כבר כיום כ- 10% משוק התעסוקה הישראלי ותתרחב לכדי 15% ב- 2026 בהתאם לקווי היסוד של ממשלת ישראל”

13:37 01.07.2022

קטגוריות: מכרזים/פטורים/דרושים

תגים:

משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה פירסם הודעה על מיזם משותף: התקשרות עם החברה למתנ”סים להקמה של מרכזי יזמות לנוער בהיקף של 3,779,820 ₪ לתקופה של שנתיים.

בכוונת ההתקשרות נאמר כי “עולם העבודה מחפש אנשים יצירתיים אשר מסוגלים להכניס חדשנות פורצת דרך בתחומים מגוונים.

“התעשייה המשמעותית ביותר הזקוקה לעובדים מסוג זה היא תעשיית ההיי-טק שמהווה כבר כיום כ- 10% משוק התעסוקה הישראלי ותתרחב לכדי 15% בשנת 2026 בהתאם לקווי היסוד של ממשלת ישראל.

“פיתוח יצירתיות דורשת תעוזה ומרחב בטוח לנסות ולטעות. לצורך כך קיימות בארץ ובעולם מסגרות אשר מאפשרות מרחב בטוח לילדים בו הם יכולים לפתח את ‘שריר היצירתיות’ בסביבה מאפשרת ותומכת, שתתמוך אותם בכלים ותאפשר להם לקדם יכולות אלו באופן נרחב. המסגרות הקיימות כיום בישראל הן ייחודיות מאוד ואינן נגישות באופן נרחב לילדים בכל סוגי האוכלוסייה בישראל.

“המשרד פועל על מנת להסיר חסמים בקידום של יזמות וחדשנות בישראל וזאת, בין היתר, באמצעות הגברת הגיוון בקרב הקהלים השונים בארץ לצד יצירת גיוון בכלים ובתוכניות המוגשות לבני הנוער בקהלים אלו בעולמות אלו.

“לפיכך, המשרד יזם את תוכנית ‘נתיב לעתיד’, תכנית לאומית פורצת דרך לצמצום פערים בין ילדי ישראל בכל הנוגע למיומנויות ולכלים הקיימים לה בעולמות החדשנות והיזמות ולהרחבת פוטנציאל המועסקים בהייטק בעתיד.

בדברי ההסבר לגבי התוכנית המוצעת נאמר כי “במרכזים הקהילתיים באזורי הפריפריה הגיאוגרפית והחברתית ייפתחו מרכזים יזמיים שידמו את סביבת העבודה בחברות מתקדמות בהייטק ובתעשייה. סביבה פתוחה שמזמינה שותפויות עבודה, שיתוף ידע והפריה הדדית. מרחב שבו יש את האמצעים הנדרשים בסביבה אסטטית שנעים לשהות בה, סביבת התפתחות של קהילה יזמית שיתופית.

“במרכז יפעלו קהילות של ילדים ובני נוער בגילאי 18-10 בשעות אחר הצהריים.

“התוכנית במרחב מודולרית, גמישה, ובנויה בהתאם לצורך של כל משתתף. המנעד רחב ומגוון החל מילד שמגיע עם רעיון והמנחה של המרכז יושב אתו מס פעמים או מתאם לו מנטור מתאים, דרך ילד שרוצה לפתח מיומנות מסוימת ומגיע למס מפגשים, ילד שרק רוצה להשתמש בפלטפורמה ובאווירה של המרכז, ילד שרוצה לבצע נטוורקינג עם אחרים ועד לקבוצה מובנית שבה עובדים איתה משלב הרעיון ועד לפרויקט עצמו.

“התוכנית תפעל להרחיב את כמות הבנות המשתתפות, כשהמצב הרצוי יהיה הרכב של 50% בנות ו- 50% בנים.

“התכנית תפעל במתכונת היברידית כדי לאפשר לכמה שיותר ילדים להשתלב – גם פעילות פיזית אך גם פעילות באמצעות רשתות חברתיות, קבוצות וואטסאפ, זום וכיו”ב.

“התוכנית תפעל במתכונת גמישה שתאפשר הגעה של ילדים ובני נוער למרכז הקהילתי בשעות הפעילות ללא חיוב בהרשמה מראש.

“במסגרת המרכז יחשפו הילדים לרעיונות יצירתיים, המצאות, תהליכי חדשנות ותפגיש אותם עם יזמים שונים (יזמים עסקיים וחברתיים).

“תלמידים שירצו בכך, ירכשו מיומנויות של: פרזנטציה, אנגלית, הכנת מצגות, בניית תוכנית עבודה ושיווק.

“מתנדבים מתחומים שונים (עולם ההיי-טק הישראלי, רפואה, אקולוגיה, תרומה לקהילה וכו’) יהיו מעורבים וילוו את הילדים כך שלכל קבוצה בעלת רעיון יזמי משותף יהיה חונך\ מנחה אקסלרטור שיסייע להם להתקדם בעבודה הקבוצתית תוך עמידה בסטנדרטים ושיטות עבודה מהעולם העסקי והיזמי. בנוסף המשתתפים יקבלו תמיכה של מתנדבים מן הקהילה, מחברות העוסקות בתרומה חברתית ומחברות עסקיות על מנת שיוכלו לעזור להם לממש ולהפוך את הרעיונות למיזמים ברי ביצוע.

“לילדים תהיה אפשרות להציג את המיזמים שלהם ולקבל משוב הן מהמדריכים והן מגורמים בתעשיית ההייטק הישראלית וחברות מסחריות.

“בתוך התוכנית המודולרית ישולבו מפגשים עם מנטור מתעשיית ההייטק/יזם פורץ דרך.

“בסוף שנה יבנה תהליך תחרותי להצגת הפרויקטים המצטיינים כמו גם תחרויות בסגנון האקתונים בהם קבוצות מקבלות אתגר לזמן מוגבל (24 שעות) ומתחרות ביניהן על איכות הפתרון אליו הגיעו.

“יושם דגש על התרומה של התלמידים באמצעות מחויבות אישית, כך שהמשתתפים בגילאי חטיבת הביניים יחנכו את המשתתפים בגילאי בית הספר היסודי ותלמידי התיכון יחנכו את תלמידי חטיבת הביניים”.

* סך ההתקשרות –  4,950,035 ₪.

** ההתקשרות בכפוף לאישור היועמ”ש ו/או משרד המשפטים בהתאם להנחיות לביצוע פעילות בתקופת בחירות.