תעלומה: מה קרה באתר ‘טלקום ניוז’ שעורכו אבי וייס הסיר – בתוך כמה שעות לאחר שהועלה לדף הבית – את האייטם שפירסם ושנכתב ע”י עו”ד נועם קוריס לגבי פרשת איקיוטק?

ביום חמישי (20.8.2020) בשעה 06:41 כתבתי בחלון המבזקים של אתר זה: תעלומה: מה קרה ל’שיחת היום’ באתר ‘טלקום ניוז’ שעורכו אבי וייס  הסיר (19.8.2020) – בתוך כמה שעות לאחר שהועלה לאתר – את האייטם שפירסם ושנכתב ע”י עו”ד נועם קוריס לגבי פרשת איקיוטק? מעניין מה דעתו של סיני ליבל על האייטם הזה (שפורסם במקביל באתרים נוספים).

הכוונה הייתה לאייטם שכותרתו: “איקיוטק – תקשורת, טלביזיה, משפט – ומה שביניהם”, אשר פורסם ע”י אבי וייס בדף הבית של אתר שלו ‘טלקום ניוז’  ב- 19.8.2020 בשעה 16:06 תחת הסיווג ‘שיחת היום’.

בתוך מספר שעות ‘נעלם’ האייטם הזה מדף הבית של האתר ושקע אם-שם בתוך האתר, תחת הסיווג ‘חדשות הסלולר והמובייל’.

לא ברור לי מה הייתה המטרה בפרסום האייטם הזה בדף הבית אם בתוך מספר שעות הוא ממילא מוסר משם ומשונמך פנימה את מעמקי האתר. הפיתרונים למי שמעיד על עצמו [הנחתום והעיסה] שהוא אינו עיתנאי פשוט אלא עורך של עיתון [צ’יף].

= = = = = = = = = = = =

בשבחי הסטטיסטיקה [או: Weiss Analytics]

לעיתים קרובות אני מדמיין לעצמי (עם חיוך) את התמונה הזאת בדירה מס’ 68 ברחוב גולדה מאיר 13 בראשון לציון בשעות הערב, לפני ארוחת הערב או לאחריה.

הנה קטע ממה שכתבתי ב- 18.1.2019:

“+ ב- 17.1.17 כתב אבי וייס בין היתר: “מי שקובע עבור Telecom News את נושאי פרסום של ידיעות ומיקומם באתר הם הקוראים, רק הקוראים, כי הם הלקוחות שלנו. כל ערב צוות האתר בודק את הסטטיסטיקות של הצפיות של הקוראים באתר וזה מה שקובע את המיקום של הידיעות בחזית האתר ואילו נושאים יכוסו (או לא יכוסו) ביום שלמחרת. כך זה נעשה כל יום מימות השנה”.

+ ב- 27 באפריל 2018 פירסם ארז רביב ב’דבר ראשון’ כתבה על מי שכינה “הלוחם הבודד בעוולות משרד התקשורת […] אבי וייס, נצ”מ בדימוס ומהנדס תקשורת בהווה, מפעיל אתר עצמאי שחושף כיצד בכירי המשרד מצפצפים (לכאורה) על החוק”. בין היתר נאמר שם: “בכל לילה אשתי מוציאה את הסטטיסטיקה של הקליקים – וזה קובע – הידיעות הפופולריות נשארות למעלה ואלו שיש להן מעט קוראים עוברות לארכיון ולפי זה אנחנו מעריכים איזה נושאים מעניינים את הקהל.”

האם הסטטיסטיקאית הראשית של אתר ‘טלקום ניוז’ [הגברת שושנה/שוש/ש. וייס] היא הגורם הישיר ל’היעלמות’ האייטם (של עו”ד קוריס) מדף הבית מספר שעות לאחר שפורסם שם? או שמא זו דווקא החלטה של העורך הראשי (צ’יף) אבי וייס? או, אולי, של כל ‘מערכת טלקום ניוז’ (קרי: אבי ושוש וייס יחדיו)?

= = = = = = = = = = = =

איקיוטק: עוד מקרה ש- Read IT Now מקדים את אבי וייס ו’טלקום ניוז’

למקרה שלא שמתם לב: ב- 7.12.2019 כתב אבי וייס בין היתר: “ביום 26.10.19, כשהחלו להתפשט שמועות על שינוי הכיוון במועצה לצרכנות, שלחנו להנהלת המועצה את השאלה הבאה: ‘הנדון: תיק תביעה חדש (ובקשה לאישור כתובענה ייצוגית) של המועצה הישראלית לצרכנות נגד איקיוטק דיגיטל וויז’ן, בן אופק ו- 10 נתבעים נוספים ובהם פלאפון, סלקום, פרטנר והוט מובייל. שבוע טוב, ביום 22.10.19 הגישה המועצה הישראלית לצרכנות תביעה ייצוגית, שביטלה את התביעה הייצוגית, שהגישה ביולי 2014. אודה לקבל את העדכון (או לפחות תקציר שלו […]”.

ראשית, לא ברור מדוע אתר ‘טלקום ניוז’ משתמש כאן בלשון רבים [“שלחנו”] כשבראש אותו אייטם כתוב בבירור שהוא חובר בידי אבי וייס. פעם – בלשון יחיד, ופעם אחרת – בלשון רבים?

שנית, כבר ב- 22.10.2019 דיווחתי בחלון המבזקים של אתר זה: “נפתח (22.10.2019) תיק תביעה חדש (ובקשה לאישור כתובענה ייצוגית) של המועצה הישראלית לצרכנות נגד איקיוטק דיגיטל וויז’ן, בן אופק ו- 10 נתבעים נוספים ובהם פלאפון, סלקום, פרטנר והוט מובייל; לדברי שירה קסטרו מזכירת המחוזי בת”א, התיק הוא במקום תביעה קודמת באותו נושא משנת 2014  [עפ”י החלטה שניתנה ב- 10 באוקטובר] וכתבי טענות יש להגיש לתיק החדש בלבד”.

כלומר, אבי וייס פנה למועצה לצרכנות ארבעה ימים אחרי שאני דיווחתי על הדברים ב- Read IT Now.

ושלישית, שימו לב שאבי וייס, שכתב על כך ארבעה ימים אחריי, משתמש בדיוק באותו משפט שאני השתמשתי בו ארבעה ימים לפניו [אלא אם כן, איני מודע לכך שיש לי יכולת קריאת מחשבות מה אבי וייס יכתוב כמה ימים אחריי].

= = = = = = = = = = = =

איקיוטק: עוד משהו מוזר באייטם שפירסם אבי וייס בפרשה ב- 7.10.2020

למקרה שלא שמתם לב: באייטם האחרון והטרי ביותר (עד כה) שפירסם אבי וייס ב- 7.10.2020 מופיע המשפט הבא שהעתקתי אותו ככתבו וכלשונו מהאתר שלו: בספטמבר 2019 כתבה השופטת א’ נחליאלי (שהחליטה על עיכוב ההליכים) כי: יוצא כי עיכוב ההליכים (ע”א 578/17 בעניין  יבלינוביץ,  ס.ל) היה מיותר וכאילו לא ניתנו החלטות ופסקי דין ולמעשה חזרנו לנקודת ההתחלה.”

נראה לי כי חלק גדול מהטקסט של אותו אייטם מאפיין דווקא את כתיבתו של סיני ליבל ולא את כתיבתו של אבי וייס [כך, למשל, מופיע שם המשפט: “במובחן מהתביעה הייצוגית הציבורית של המועצה לצרכנות”, וסיני ליבל משתמש לא מעט בביטוי המשפטי “במובחן” (למרות שעד היום לא ידוע לי מה ההשכלה המשפטית הפורמלית של סיני ליבל מעבר לניסיון הפרקטי של שלל ההליכים המשפטיים שניהל לאורך השנים)].

אבל במשפט המסויים הזה, אחרי השם יבלינוביץ מופיעות האותיות ס.ל. מדוע הן שם? האם אין מדובר בראשי התיבות של סיני ליבל? מעניין.

= = = = = = = = = = = =