תחילת הסוף: קצת יותר משנה לאחר השחתת שורה של אתרי אינטרנט ישראליים בידי האקרים פרו-פלסטינאיים, הוגש לבית-המשפט הסדר פשרה

13:41 23.07.2021

קטגוריות: אבטחת מידע/סייבר משפט

לבית-המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה הצעת הסדר פשרה בין התובע בתובענה ייצוגית נגד חברת דרוביט רייד [uPress]. זאת קצת יותר משנה לאחר השחתת שורה של אתרי אינטרנט ישראליים בידי האקרים פרו-פלסטינאיים.

מדובר בתובענה ייצוגית שהוגשה ב- 24 במאי 2020 ע”י אורי פרץ.

ב- 28 ביוני 2021 הורתה כבוד השופטת הדס עובדיה כי הצדדים יפרסמו מודעות בתשלום בעיתונות המודפסת ובה עיקרי הסדר הפשרה וכי החומר יועבר למנהל הנהלת בתי-המשפט ולחוות דעת של היועץ המשפטי לממשלה ולממונה על הגנת הצרכן לגבי הסדר הפשרה המוצע.

בהחלטה נוספת שניתנה ב- 12 ביולי 2021 כתבה השופטת כי “עמדת היועץ המשפטי לממשלה תינתן עד יום 14.11.2021”.

בפתח הסדר הפשרה המוצע נאמר בין השאר: “עניינה של התביעה והבקשה לאישור תובענה ייצוגית באירוע סייבר שהתרחש ביום 21.5.2020 ובמהלכו הושבת למשך זמן קצר (שעות בודדות ולכל היותר 24 שעות) שירות אחסנת אתרי אינטרנט שמעניקה המשיבה לציבור לקוחותיה”.

“[…] במסגרת תגובה לבקשה לאישור התובענה הייצוגית דחתה המשיבה מכל וכל את כל הטענות שהופנו אליה והעלתה טענות הגנה כבדות משקל”.

“[…] מבלי להודות בטענה כלשהי בדבר דופי כלשהו שנפעל ברמת האבטחה אשר הייתה נהוגה במערכות המשיבה במועד קרות האירוע והגם שלטענת המשיבה, הליך אקרדיטציה פורמלי של תקן ISO 27001 לא היה מסכל את אירוע הפריצה, לפי שממילא מערכות האבטחה ונהלי האבטחה של המשיבה ראויות ועמדו בסטנדרטים הנדרשים לתקן  האמור, מצהירה המשיבה כי תפעל היא להצגת אקרדיטציה מתאימה, שכן ממילא עומדת היא בכל הנדרש לכך”.

“[..] לפנים משורת הדין ומבלי להודות בחבות כלשהי או בטענה כלשהי שהועלתה במסגרת התובענה הייצוגית, מתוך טעמים פרקטיים ובראשם הרצון לחסוך בהוצאות ההתדיינות, ביחד עם רצונה של המשיבה להיטיב עם ציבור לקוחותיה[…]”.

* ידיעה על הגשת התביעה פורסמה כאן באתר ב- 24.5.2020.