תחזית חדשה של Zenith Media: הוצאות הפרסום העולמיות צפויות לחזור השנה לרמה שלפני פרוץ מגיפת קורונה

Advertising Expenditure Forecast , תחזית חדשה של חברת הפרסום Zenith Media מצביעה על כך שהוצאות הפרסום העולמיות צפויות לחזור השנה לרמה שלפני פרוץ מגיפת קורונה. זאת משום שחברות קטנות עוברות למסחר אלקטרוני ומותגים ידועים מעבירים את תקציביהם ממדפי החנויות הפיזיות אל אתרי האינטרנט הקמעונאיים.

להערכת זניט מדיה, השוק יגיע השנה להיקף של 669 מיליארד דולר לשנת 2021 כולה, גידול בשיעור של 11.2% לעומת 12 החודשים הקודמים (קרי שנת 2020) וגידול של 40 מיליארד דולר לעומת שנת 2019, השנה האחרונה שקדמה לפרוץ מגיפת קורונה.

בשנת 2022 צפוי שיעור גידול של 6.9% ובשנת 2023 צפוי שיעור גידול של 5.6%.

בין היתר מצביע הדו”ח על כך שפרסום מבוסס מדיה חברתית יגדל בשנת 2021 בשיעור של 25% ל- 137 מיליארד דולר ולראשונה הוא יהיה גדול יותר בהיקפו מפרסום מבוסס תוצאות חיפוש (שיגדל בשיעור של 19% ל- 135 מיליארד דולר).

כל האיזורים הגיאוגרפיים בעולם יחוו גידול בתקציבי הפרסום. המזרח התיכון, שחווה אשתקד ירידה בשיעור של 20%(-) צפוי לחוות השנה גידול בשיעור של 15%.

הגידול המשמעותי ביותר יהיה בצפון אמריקה ויעמוד על 13% [לאחר ירידה של 1%(-) אשתקד]. ארצות הברית תהווה 46% מכלל 67 מיליארד דולר שיתווספו לשוק הפרסום העולמי השנה. אחריה סין עם 11%, יפן ובריטניה – עם 6% כל אחת.