תחזיות 3 חברות המדיה המובילות בארה”ב: הוצאות הפרסום העולמיות יגדלו בפחות מ- 5% ב- 2016; צפוי גידול דו-ספרתי לפרסום במדיה הדיגיטלית

19:06 12.12.2015

קטגוריות: פרסום/שיווק/מדיה

כמידי שנה, לקראת סוף השנה האזרחית חברות מדיה גדולות בארצות הברית מפרסמות תחזיות משלהן לגבי הוצאות הפרסום בשנה האזרחית הבאה ומעריכות כי בשנת 2015 גדלו הוצאות הפרסום בטווח של 3.2%-3.9%.

שלוש חברות המדיה המובילות בארה”ב הקטינו במקצת את הערכותיהם לגבי השנה האזרחית המתקרבת והן מעריכות עתה כי הוצאות הפרסום העולמיות יגדלו בשיעור של פחות מ- 5% בשנת 2016 וכי צפוי גידול דו-ספרתי לפרסום במדיה הדיגיטלית לצד ירידה בהוצאות הפרסום באמצעות טלוויזיה.

הוצאות הפרסום יושפעו בשנת 2016 בין היתר מהבחירות לנשיאות ארצות הבריתף מאליפות UEFA בכדורגל באירופה ומהמשחקים האולימפיים שיתקיימו בריו דה ז’ניירו ברזיל.

עפ”י התחזית של חברת Magna Global  (מקבוצת Interpublic), הוצאות הפרסום יגדלו בשנת 2016 בשיעור של 4.6% ל- 526 מיליארד דולר. בנטרול אירועים חד-פעמיים כמו אלה שהוזכרו כאן הרי שהגידול יעמוד בשנה הבאה על שיעור של 3.7%. בשנת 2015 גדלו ההוצאות לדברי החברה בשיעור של 3.2%.

הפרסום במדיה הדיגיטלית גדל בשנת 2015 בשיעור של 17% ובשנת 2016 צפוי גידול בשיעור של 14%. בשנת 2017 ההוצאות על הפרסום בדיגיטל יהיו גדולות יותר מההוצאות על פרסום בטלוויזיה.

החברה מעריכה כי בשנת 2015 חלה ירידה בשיעור של 01.%(-) בהוצאות הפרסום בטלוויזיה ל- 193 מיליארד דולר. זו הפעם הראשונה שקטגוריה זו לא גדלה בשנה בה לא היה מיתון. החברה מעריכה כי בשנת 2016 יחול בתחום זה גידול בשיעור של 1.4%.

עפ”י התחזית של חברת ZenithOptimedia  (מקבוצת Publicis), הוצאות הפרסום יגדלו בשנת 2016 בשיעור של 4.7%. עד שנת 2018 (כולל) יימשך הגידול בשיעורים של 4-5 אחוזים. בשנת 2018 ההוצאות על הפרסום בדיגיטל ירשמו נתח של 36.6% מכלל הוצאות הפרסום העולמיות. בשנת 2018 ההוצאות על הפרסום הנייד [Mobile Advertising] יסתכמו ב- 114 מיליארד דולר לעומת 50 מיליארד דולר בשנת 2015.

עפ”י התחזית של חברת GroupM  (מקבוצת WPP), הוצאות הפרסום יגדלו בשנת 2016 בשיעור של 4.5%. לדברי החברה, מאז שנת 2007 גדלו הוצאות הפרסום בשיעור איטי יותר מצמיחת הכלכלה. מדיה דיגיטלית תהווה 90% מכלל הוצאות הפרסום העולמיות בשנת 2016.