תובענה ייצוגית נגד פרטנר תקשורת: הציגה לכאורה “מצג שווא לפיו מצלמה אותה היא מפרסמת ומוכרת מצויידת בסוללה בעלת חיי סוללה ארוכים במיוחד כאשר בפועל למצלמה אין כלל סוללה”

08:28 01.05.2020

קטגוריות: משפט

תגים:

ביום שני, 27 באפריל 2020, לפני הצהריים דיווחתי בחלון המבזקים של האתר: הוגשה תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד פרטנר תקשורת: הציגה לכאורה מצג שווא לפיו המצלמה אותה היא מפרסמת ומוכרת מצויידת בסוללה בעלת חיי סוללה ארוכים במיוחד כאשר בפועל למצלמה אין כלל סוללה”.

לבית-משפט השלום בחיפה הוגשה תביעתו של אחמד אסדי. בכתב הטענות נאמר בין היתר כי בחודש יוני 2018 התובע רכש מצלמת Logi Circle 2 Wire מאתר מקוון של חברת פרטנר תקשורת בע”מ.

“יובהר כי המבקש היה מעוניין לרכוש מצלמה אלחוטית בעלת סוללה חזקה, כך שבעת הפסקת חשמל או ניתוק מהחשמל מכל סיבה שהיא, תמשיך המצלמה לצלם וזאת ללא תלות בחיבור לחשמל.

“מעיון בפרסום באתר האינטרנט של המשיבה עולה כי המשיבה פירסמה את המצלמה כבעלת ‘חיי סוללה ארוכים במיוחד‘.

“ביום 1.7.2018 או בסמוך לכך, ולאחר התקנת המצלמה אצל המבקש, חלה הפסקת חשמל או תקלה דומה שמנעה את אספקת החשמל למצלמה. להפתעתו הרבה של המבקש, הוא גילה שהמצלמה כבתה אף שהייתה אמורה לפעול בנסיבות אלה, באמצעות הסוללה לה, לכאורה, חיים ארוכים.

“המבקש פנה אל המשיבה אשר זו היפנתה אותו לחברת בנדא מגנטי קבע”מ, בטענה שהאחריות למצלמה ניתנה על-ידה. מעיון באתר חברת בנדא עולה כי היא מציגה עצמה, בין היתר, כנציגה הרשמית של מספר מותגים בישראל, ובין היתר של חברת LogiTech, אשר היא יצרנית המצלמה”.

במהלך שיחותיו של התובע עם חברת בנדא אמר לו נציג השירות שלה כי “המצלמה שברשותו היא מצלמה בחיבור קווי לחשמל ואין בה סוללה. עוד הוסיף והבהיר נפלה טעות אצל המשיבה כאשר פירסמה אותה כבעלת סוללה” […] כפי שניתן להבין, הן הפרסום באתר האינטרנט של המשיבה והן אצל נציגי השירות שלה, מוצגת המצלמה ככזו בעלת סוללה חזקה אשר פועלת לפחות ל-3 חודשי צילום ללא חיבור לחשמל!

“ויובהר: אין המדובר בעניין טכני פשוט אלא על רכיב חיוני ומשמעותי ביותר במצלמות אבטחה, העשוי להשפיע השפעה ישירה על המבקש בהחלטתו, האם לרכוש את המצלמה אם לאו! בנוסף, אין המדובר רק בפערי מחיר בין מצלמה המסוגלת להמשיך ולצלם ללא אספקת חשמל לבין כזו הזקוקה לחיבור לחשמל כדי לצלם”.

בהמשך כתב הטענות נאמר כי מבדיקה שערך התובע עולה שחברת פרטנר החלה לשווק ולמכור את המצלמה בסמוך לשנת 2017 ולדברי נציגי השירות בחברות פרטנר ובנדא מדובר במצלמה הנמכרת בהיקפים רבים.

“המבקש מניח כי נרכשו מהמשיבה במהלך התקופה הנוגעת לבקשה לאישור כ- 5,000 מצלמות ע”י כ- 1,000 חברי הקבוצה (חלק מהלקוחות רוכשים יותר ממצלמה אחת, במיוחד כאשר מדובר ברשת ‘בית חכם’)”.

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד עידו ועמנואל סולומונוב.

[הערה: כל ההדגשות מופיעות כך במקור].