תובענה ייצוגית נגד נאפיס בגין משלוח של ספאם: “ניצלה את המשבר והמצוקה שיצר נגיף קורונה תוך ניצול ציני של המצב לטובתה באופן מחפיר” כש”כל תושבי המדינה היו ספונים בבתיהם”

08:29 01.05.2020

קטגוריות: משפט

תגים: , ,

לבית-המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה  ב- 7.4.2020 תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד נאפיס בע”מ ונגד נאפיס מסעדות (1997) בע”מ בגין משלוח של ספאם המציע את שירותי רשת המסעדות, וזאת מבלי שמקבלת ההודעות הפרסומיות ביקשה אותן או נתנה אישור למשלו שלהן.

התובעת בתיק זה היא עינת אזולאי. בכתב הטענות נאמר בין היתר כי “בחודש מארס 2020 או בסמוך לכך, במסגרת זמני החירום של נגיף קורונה, אשר הפכו את כל תושבי המדינה לספונים בבתיהם, החליטה המשיבה לנצל את המצב העגום לטובתה והחליטה – תוך הפרת הוראות הדינים – לשלוח דיוורים פרסומיים לחברי הקבוצה לצורך השאת רווחים. כך החלה המבקשת לקבל הודעות מסר קצר מהמשיבה או מטעמה או בעניינה למספר הטלפון הסלולרי שלה”.

בכתב התביעה נאמר עוד כי שולחת המסרונים לא איפשרה הסרה מרשימת התפוצה כנדרש, באופן תקין וחוקי.

בהמשך כתב הטענות נטען כי “[…] המשיבה שלחה הודעות מפרות אלה באופן רוחבי לנמענים נוספים, וגם מסניפים אחרים, במועדים דומים, לרבות לבאי הכוח, המייצגים, עת ניצלה את המשבר והמצוקה שיצר נגיף קורונה תוך ניצול ציני של המצב לטובתה באופן מחפיר, המהווה אף נסיבות מחמירות להתנהלותה החמורה ממילא של המשיבה”.

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד חן וליאת שטיין.