תובענה ייצוגית (בהיקף קבוצתי של 42 מיליון ₪) נגד הוט מערכות תקשורת והוט טלקום: התובע ביקש לטענתו להתנתק משירותיהן אולם נותק במועד מאוחר יותר מזה הקבוע בחוק ואף חוייב על הפרש הימים הללו

ביום שלישי השבוע דיווחתי בחלון המבזקים של אתר זה: הוגשה (15.9.2020) תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית לפי חוק הגנת הצרכן) נגד הוט מערכות תקשורת ונגד הוט טלקום: התובע ביקש לטענתו להתנתק משירותיהן אולם נותק במועד מאוחר יותר מזה הקבוע בחוק הגנת הצרכן המחייב אותן לעשות כן ואף חוייב על הפרש הימים הללו; היקף התביעה הקבוצתית: 42 מיליון ₪.

התובע בתיק זה, שהוגש לבי-המשפט המחוזי מרכז-לוד, הוא סמואל דכואר.

הקבוצה בשמה מוגשת התביעה הקבוצתית תכלול את “כל לקוחות המשיבות, בהווה ובשבע השנים שקדמו להגשת הבקשה, אשר ביקשו להתנתק משירותיהן אך המשיבות לא ניתקו אותם משירותיהן ו/או המשיכו בחיובם, גם בחלוף המועדים הקבועים להפסקת שירותיהן והגבייה בחוק הגנת הצרכן”.

בכתב הטענות נאמר בין היתר כי התובע היה מנוי על שירותי טלביזיה בכבלים, שירותי אינטרנט ושירותי טלפוניה נייחת. לדבריו, הנתבעות לא ביטלו את המנוי שלו “תוך שלושה ימי עסקים מיום שנמסרה הודעת ביטול למשיבות [19.5.2020] והמשיכו לחייב את המבקש בגין השירותים שניתנו לאחר מועד הביטול [24.5.2020]”. לדבריו המנוי בוטל ב- 31 במאי 2020 והוא חוייב על ההפרש – שבעה ימים – בניגוד להוראות חוק הגנת הצרכן.

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד אחרס עזיז ומוניב דכואר.