תביעה נגד סלקום אושרה כתובענה ייצוגית והיא חוייבה לשלם לתובעים 50,000 ₪ בשלב זה של ההליך

08:31 15.05.2020

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל משפט

תגים:

בית-המשפט המחוזי בירושלים אישר תביעה נגד חברת סלקום ישראל בע”מ כתובענה ייצוגית וחייב את החברה לשלם לתובעים שכ”ט עו”ד בסכום של 50,000 ₪ בשלב זה של ההליך. התובעים בתיק זה הם יפתח טמיר וניב טוביאס.

בהחלטה שניתנה ב- 21 באפריל 2020 כותבת בין היתר סגנית הנשיא כבוד השופטת גילה כנפי-שטייניץ: “לפניי בקשה לאישור תובענה ייצוגית שענייה בטענה שהמשיבה מעלה את מחיר השירותים הניתנים ללקוחותיה, מנויי תוכנית ‘סלקום טריפל’, בתום תקופת הטבה בה שילמו מחיר מוזל, מבלי להודיע להם על כך מראש במועדים ובדרכי ההודעה הקבועים בסעיף 13א לחוק הגנת הצרכן, תשמ”א – 1981”.

השופטת מציינת כי המהלך הליך זה היה ניסיון גישור בין הצדדים אולם הוא לא צלח.

בהכרעה של השופטת נאמר בין היתר כי “אקדים ואומר כי לאחר שבחנתי את טענות הצדדים, הגעתי למסקנה כי עלה בידם של המבקשים להראות קיומה של עילת תביעה

אישית וייצוגית, בכל המתייחס לגביית התשלום בגין השכרת הממירים הנוספים, וכי קיימת אפשרות סבירה שהשאלות המשותפות העולות בכל המתייחס לעילה זו יוכרעו לטובת הקבוצה. עוד הגעתי למסקנה כי לא קמה למבקשים עילת תביעה בכל המתייחס להעלאת המחיר הבסיסי ודין בקשת האישור, בכל הקשור לעילה זו, להידחות”.

“[…] המבקשים הוכיחו, כמפורט לעיל, כי בידם עילת תביעה אישית”.

“אני סבורה כי תובענה ייצוגית היא הדרך היעילה וההוגנת להכרעה במחלוקת שלפניי. הכרעה בשאלות המשותפות לכלל חברי הקבוצה תחסוך התדיינויות רבות, תחסוך משאבי זמן וכסף של חברי הקבוצה, תקדם את האינטרנט של מתן סעד הולם לנפגעים מהפרת הדין, לרבות אלה שאינם מודעים לפגיעה בזכויותיהם, ותקדם את האינטרנט של אכיפת הדין והרתעה מפני הפרתו”.

“אופן ניהול בקשת האישור ע”י המבקשים ובאי כוחם עד כה מעלה יסוד סביר להניח כי עניינם של כלל חברי הקבוצה ייוצג וינוהל בדרך הולמת ובתום לב”.

התביעה הוגשה באמצעות עורכי הדין שלומי מושקוביץ ונתי פולינגר.

הערת עורך Read IT Now: ידיעה על הגשת התביעה פורסמה כאן באתר ב- 17 בפברואר 2018.