תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) בנושא Spam: “הנתבעות הינן מפיצות ספאם סידרתיות, אשר הוגשו כנגדן עשרות תביעות קטנות בנושא עוולה זו וחרף כך אינן מורתעות וממשיכות בדרכן המטרידה”

15:37 31.03.2017

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל משפט

לבית-משפט השלום בתל אביב הוגשה ב- 28 במארס 2017 תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת המרכז הישראלי ל. ע. ברשת בע”מ [חברה מסחרית העוסקת, לדבריה, בהקמת אתרים במרשתת ובשיווק עסקים קטנים] ונגד דניאל פורת [בעלת השליטה (100% ממניות החברה) בחברה זו].

התובעים הם מעין – התנועה להגברת האכיפה האזרחית (ע”ר) ודורון גוהר. העמותה “פועל להגברת האכיפה האזרחית כנגד מקרים של הפרת הדין והגנה על זכויות הפרט והציבור – זאת, בין השאר, באמצעות הגשת תובענות ייצוגיות  ותביעות נגזרות כנגד גורמים המפרים את החוק. בין השאר פועלת התובעת להגנה על זכויות הצרכן ולמיגור תופעת הספאם”.

לדברי התובעים, “הנתבעות הינן מפיצות ספאם סידרתיות, אשר הוגשו כנגדן עשרות תביעות קטנות בנושא עוולה זו וחרף כך אינן מורתעות וממשיכות בדרכן המטרידה”.

“… עניינה של תביעה זו הינו בהפרה שיטתית ומתמכשת של הוראות סעיף 30א לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ”ב – 1982, על-ידי הנתבעות. חוק הספאם אוסר על הפצת דברי פרסומת, בין היתר באמצעות שליחת הודעות פקס, אלא בכפוף להתקיימותם של תנאים ברורים ומפורשים שנקבעו בחוק. כך, קובע החוק, כי ניתן לשלוח ‘דבר פרסום’ רק לנמען אשר נתן הסכמתו המפורשת לכך. במקביל, יש  לאפשר לנמען להסיר את מספר הטלפון שלו בכל עתהנתבעות הפרו ועודן מפרות את הוראות חוק הספאם, באופן עקבי ושיטתי, תוך שהן הופכות את דבר המחוקק ‘ללעג ולשנינה’ ומתעלמות באופן בוטה מסטנדרט ההתנהגות שנקבע בחוק” [ההדגשה – במקור].

התובעת, מעין – התנועה להגברת האכיפה האזרחית (ע”ר), מדגישה בתביעה כי בבדיקה שערכה מצאה כי “… כנגד הנתבעות הוגשו לכל הפחות 32 תביעות ב- 16 בתי-משפט שונים בכל רחבי הארץ מאילת בדרום ועכו בצפון בגין הודעות ספאם” והיא מפרטת בכתב התביעה את כל התביעות הללו.

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד גיא ויצ’לבסקי.

טרם הוגש כתב הגנה.