תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד APPLE

13:26 24.02.2023

קטגוריות: משפט

תגים: ,

לבית-המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית לפי חוק הגנת הצרכן) נגד חברת Apple Inc [באמצעות נציגתה בארץ: חברת אפל ישראל]. התביעה היא בשם כל “מי שרכש שעון מסוג AA מסדרות 6-0 ו- SE החל משבע שנים טרם הגשת בקשת אישור זו ועד למועד ההחלטה בבקשת האישור”.

התובע בתיק זה הוא שי לנגה. בכתב הטענות נאמר בין היתר כי “עניינה של בקשת אישור זו, בדור הראשון של סידרת השעונים של אפל, אשר נמכרים תחת השם Apple Watch.

“כפי שיפורט להלן, חרף שיווקם ומכירתם של שעונים אלה כתקינים ובטיחותיים לשימוש, השעונים מהווים סיכון פיזי של ממש, אשר עלול להיגרם בכל רגע.

“באופן קונקרטי, השעונים מופעלים ע”י סוללת ליתיום קובלט אוקסיד אשר עלולה להתנפח, בושל מיקומה בשעון – לגרום להתנפצות מסך הזכוכית שלו או לוחית הזכוכית הצמודה לידו של עונד השעון.

“כך, למעשה, מבלי שעונד השעון עשה דבר, עלול שעונו להתנפץ באופן ספונטני, להעמידו בסיכון פיזי לפציעה או נזק, וכן להיות בלתי ראוי לשימוש. מאליו מובן כי המשיבה מודעת לפגם זה, להשלכותיו ולסיכון האפשרי לבריאותם של הלקוחות כמו גם לתקינות השעונים. עם זאת, המשיבה אינה נוקטת כל אמצעי בטיחות שימנע את התפוצצות השעון ואת הסיכונים הנלווים לו; המשיבה אינה מתריעה בפני לקוחותיה על הסיכונים האמורים; המשיבה אף מתנערת מאחריות במקרים בהם התרחש הנזק הצפוי האמור ומסרבת לתקן את השעונים ששבקו חיים או לפצות את לקוחותיה ששעוניהם נהרסו.

“יודגש: לחלק מחברי הקבוצה נהרסו השעונים בעקבות הפגמים האמורים והפכו חסרי שימוש. כמו כן, חברי קבוצה אחרים שילמו מכיסם עבור תיקון התקלות בשעונים, שכן אפל מסרבת לתקן אותם בטענה כי החברה אינה אחראית לשברים בשעונים. גם חברי הקבוצה ששעוניהם טרם ניזוקו, מצויים בסיכון בטיחותי מתמיד וערך שעוניהם פחת בשל היותם מועדים לתקלות ולנזקים בלתי הפיכים”.

כתב התביעה מציין כי ביום 28.3.2022 הוגשה בארה”ב תביעה ייצוגית “נגד אפל בנושא זה ממש, בשם תושבי ארה”ב שרכשו שעונים מסוג Apple Watch. תביעה זו, שהגיש המבקש בענייננו, נועדה להביא לפיצוי גם של תושבי ישראל, אשר רכשו בדיוק את אותם שעונים, וספגו את אותם הנזקים כמו תושבי ארה”ב שעניינם מתברר בתביעה דשם”.