תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד הנהלת בתי-המשפט בנושא נגישות לבעלי מוגבלויות

14:31 12.11.2021

קטגוריות: משפט נגישות/הנגשה

תגים:

לבית-המשפט המחוזי מרכז-לוד הוגשה תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית לפי חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות) נגד הנהלת בתי-המשפט (הב”ה), באמצעות פרקליטות מחוז מרכז אזרחי.

התובע בתיק זה הוא ראובן ברון, “אדם עם עיוורון, יועץ לעמותה המרכז למען העיוור (ע”ר), ועוסק במשך שנים בקידום נגישות לאנשים עם מוגבלות בראיה, כולל בקשות לציבור האנשים עם מוגבלות בראות” [קיראו כאן].

בכתב הטענות נאמר בין היתר כי “עניינה של תובענה זו בהפרה של חובת השיוויון ונגישות לאנשים עם מוגבלות בראיה בבנייני הערכאות, שנועדה לאפשר להם להתמצא ולנוע באופן שיוויוני, עצמאי ובטיחותי ככל האפשר”.

“[…] למרבה הצער, המשיבה אינה מקפידה על מלוא הוראות הדין בנושא, ואף הוגשו נגדה בקשות לאישור בגין היעדר מערכות עזר לאנשים עם מוגבלות בעמדות שירות שונות בערכאות, וגם בגין היעדר מערכות הגברה עבורם בתוך האולמות כדין”.

לכתב הטענות צורפה דעת מומחית לענייני נגישות אשר בדקה את ההנגשה לאנשים עם מוגבלות בראיה בכל 9 מבני הערכאות שהתפוסה בהם מוערכת ביותר מ- 500 בני אדם, “ומצאה כי באף אחד מהם לא בוצעה הנגשה כדין במלואה, ובפרט סימנים מובילים, סימנים מאתרים ואמצעי אזהרה וכריזה”.

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד שלומי אבני וערן פלסר.

[הערה: ההדגשה מופיעה כך במקור].