תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד חברת החדשות הישראלית [חדשות 12]: מתעלמת לכאורה מזכויות עובדיה המועסקים במשמרות לילה

13:08 26.07.2021

קטגוריות: משאבי אנוש משפט

לבית-הדין האיזורי לעבודה בירושלים הוגשה (26.7.2021) נגד חברת החדשות הישראלית [חדשות 12] על כך שהיא מתעלמת לכאורה מזכויות עובדיה המועסקים במשמרות לילה.

התובע בתיק זה הוא ויקטור שלג, עורך וידיאו במקצועו, שהיה עובד שכיר של הנתבעת בתקופה 19.6.2011 ועד 13.6.2021 [זאת לאחר שמשנת 2007 ועד יוני 2011 הועסק ע”י החברה כפרילנסר].

בכתב הטענות נאמר בין היתר כי “עניינה של תובענה זו הוא בהתחמקות חברת החדשות הישראלית בע”מ  מתשלום זכויותיהם הקוגנטיות של עובדיה, המועסקים על ידה, בין היתר, במשמרות העונות על הגדרת “עבודת לילה” שבחוק שעות עבודה ומנוחה, התשי”א – 1951.

“כידוע לכל, בימים ראשון עד חמישי ובמוצאי שבת, בימים ראשון עד חמישי ובמוצאי שבת, משודר בערוץ 2 דאז ובערוץ 12 דהיום מבזק חדשות לילה.

“על-מנת להפיק ושלדר את מבזק חצות, מעסיקה חדשות 12 כ- 25 עובדות ועובדים בשורה של תפקידים תוכניים וטכניים, במשמרת המתחילה בשעות הצהריים ומסתיימת עם תום שידור המבזק או כשעה לאחר מכן.

“משכך, בהתאם לסעיף 2(ב) לחוק עבודה ומנוחה, מדובר בעבודת לילה לפיה זכאי העובד לגמול בעד שעות נוספות החל מן השעה השמינית, ואולם חדשות 12 לא משלמת לעובדיה את הגמול האמור.

“ויודגש – המעסיקה יודעת את חובתה לשלם בגין עבודת הלילה האמורה, אולם היא מסרבת לעשות כן מחד, וממשיכה להעסיק את העובדים בשעות הלילה מאידך.

“מדובר בהתנהלות כוחנית ופוגענית שמבוצעת באופן שיטתי ובניגוד לדין כנגד עובדים, לרוב זוטרים, והיא נדבך נוסף לשיטות ההעסקה הפוגעניות המאפיינות את שוק התקשורת בישראל בכלל ואת חברת החדשות בפרט”.

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד עירית אולמן.