תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד בזק; היקף התביעה הקבוצתי: 880 מיליון ש”ח

לבית-המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה ב- 13.5.2021 תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד בזק החברה הישראלית לתקשורת בע”מ; היקף התביעה הקבוצתי: 880 מיליון ₪.

התובעים בתיק זה הם ארקדי רוזין [הבעלים של חנות סטור פי. סי. – ארקדינט] ומרגלית חיים [בעלת סוכנות השכרת רכב].

בכתב הטענות מוגדרת הקבוצה בשמה מוגשת התביעה כ”כל לקוחות/מנויי בזק תקשורת עסקים אשר נרשמו והצטרפו לחבילת שירות B144 לעסקים באינטרנט, אשר חוייבו בסכומים עודפים, כאשר גבו מהם סכום חודשי קבוע בסכום המקסימלי אותו התחייבו לשלם במסגרת מסלול החבילה ללא כל חישוב מדוייק כמה פניות ו/או חשיפות (קליקים) בפועל בוצעו לכרטיס העסק בחודש”.

השאלות לגביהם מתמקדת התביעה: האם  חייבת החברה בהשבה ריאלית של סכומים שגבתה שלא כדין? האם בזק עסקים התעשרה שלא כדין על חשבון מנוייה/לקוחותיה? האם התנהלותה של בזק עסקים מהווה רשלנות?

תמצית הבקשה לאישור התביעה כתובענה ייצוגית הוא שמדובר ב”מקרה מובהק בו חברת בזק הפרה את החוזה עם לקוחותיה לשירות וקידום פרסום לעסקים עפ”י תחומי העיסוק שלהם בכך שלא רק שלא קודמו העסקים אותם המשיבה פירסמה לכאורה, אלא שחברת בזק אף גבתה בכל חודש את סכום המיכסה עליו התחייבו הלקוחות ללא קשר למספר הפניות ו/או הקליקים שנעשו בפועל לכרטיס העסק שלהם, מבלי שניתנה לכך הסכמה מפורשת מלקוחותיה ומנוייה”.

“[…] התנהלות זו של הנתבעת הינה בניגוד לדין ובניגוד לרישיון שקיבלה ממשרד התקשורת, תוך ניצול היעדר הפיקוח לעשות כרצונה באמצעי התשלום שנמסרו לה מלקוחותיה ו/או מנוייה. כל זאת במטרה להטעות את ציבור הלקוחות וליצור בפניו מצג מטעה במטרה לגזול את כספיהם”.

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד ורד כהן.

= = = = = = = = = = = =

יצויין כי ביום 8.5.2021 פורסמה החלטה של כבוד סגן הנשיא השופט חאלד כבוב בה דחה בקשה לאישור תביעה כתובענה ייצוגית בתביעה אחרת [ת”צ 7882-05-20] שעסקה בנושא ובשאלות דומים לתביעה החדשה שפורטה בידיעה זו וב”כ התובע הייתה אותה ב”כ כמו בתביעה החדשה.

על התביעה הקודמת, שכאמור, נדחתה ע”י בית-המשפט, פירסמתי ידיעה כאן באתר זה ביום 15.5.2020.

= = = = = = = = = = = =