תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד הוט מובייל בשל פרסום מפרטים טכניים שגויים לכאורה של מוצרים שהיא מציעה ללקוחותיה

09:18 28.05.2021

קטגוריות: משפט

תגים: , , ,

לבית-המשפט המחוזי בנצרת הוגשה תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד הוט מובייל בשל פרסום מפרטים טכניים שגויים לכאורה של מוצרים שהיא מציעה ללקוחותיה.

התובע בתיק זה הוא גרשון יוגב אביטבול, ש”רכש שני מחשבים ניידים מסוג ACER המשווק ע”י הנתבעת, לאחר שהתרשם מהמפרט הטכני המתואר בפרסום באתר שלה. התובע הינו טכנאי במקצועו, בן אדם מקצוען ומבין בתחום הסלולרי והאלקטרוני”.

בכתב הטענות נאמר בין היתר כי חברת הוט מובייל עוסקת בענף הסלולר ומשווקת ציוד אלקטרוני לרבות מחשבים ניידים. בתקופה הרלבנטית היא שיווקה את מוצרי חברת ACER.

“התובענה דנן שאישורה מתבקש, עוסקת בהפרה בוטה ויסודית של חוק הגנת הצרכן המתבצעת ע”י הנתבעת, אך לא רק, אלא גם בהטעיית קהל היעד של הצרכנים מהסוג אליו משתייכים חברי הקבוצה ולגרום לו להתרשם ממפרט טכני של מחשבים ניידים שהמתפרסם באתר שלה ובפועל אינו מסופק עם המוצר, דבר שקרה עם התובע”.

“המשיבה וחברות מתחרות אחרות נוהגות לפרסם מודעות ולשווק מוצרים של יצרנים שונים תוך הצגת המפרט הטכני של המוצר ובנקיטת דרך פרסומית זו, מצליחות למשוך לקוחות ולגרום להם להזמין מוצרים באמצעות המדיה דרך האתר השיווקי שלהן ו/או דרך שיחה טלפונית”.

“בשיטה שיווקית זו, תוך ניצול טכנולוגיות פרסומיות ושיווקיות מתקדמות, חברות הסלולר מגדילות נתח השוק שלהן. אלא שגם חברות מסויימות, כגון הנתבעת, אימצו טקטיקות חדשות על דרך הצעת תוספות מסויימות למוצר וזאת כדי להגדיל את המכירות שלהן”.

“[…] הנתבעת עשתה עושר שלא כדין מאחר וכבשה נתח שוק נוסף באמצעות פרסום פיקטיבי של תוספת דיסק קשיח ומכרה מחשבים ניידים במחירים גבוהים לאור התוספות המוצעות בפרסום שלה, במקום בו הלקוחות היו יכולים לקנות אותו מוצר במחיר נמוך יותר וגם מיצרן אחר.

“[…] כל פניות התובע לבטל את העיסקה ולהחזיר את שני המחשבים שקנה נדחו ע”י הנתבעת , דבר שמדבר בעד עצמו ומוכיח כוונת הנתבעת להתעשר על חשבון הציבור”.

התביעה הוגשה באמצעות עורכי הדין אסמאעיל נאסר וסעיד סולימאן.