תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד Google: “עניינה של תביעה זו הוא בהפרה בוטה, שיטתית וגורפת של פרטיות לקוחות הנתבעת”

13:35 18.04.2021

קטגוריות: משפט פרסום/שיווק/מדיה

תגים: ,

לבית-המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד Google העוסקת ב”הפרה בוטה, שיטתית וגורפת של פרטיות לקוחות הנתבעת”.

התובעים בתיק זה הם יוסי הררי, הראל שדי, איתי סמל ויהב בן עזרא.

“גוגל אוגרת בתוכה מאגרי מידע עצומים ועדכניים על משתמשיה. מידע זה משותף עם חברות שונות. גוגל יודעת כי במידה ויוודע למשתמשיה על כך שפרטיהם והמידע שלהם מועבר לצדדי ג’ (המפרסמים), אזי מטבעם של דברים והעדפת פרטיות, הם ישתמשו פחות בשירותי גוגל, והכנסות גוגל מהפרסום הממוקד בזמן אמת – ייפגעו. לפיכך, גוגל בחרה שלא לפעול בשקיפות, ולהטעות את לקוחותיה הרבים כאשר היא אינה מוסרת מידע אמיתי על כך שהיא משתפת את המידע של לקוחותיה עם אחרים”.

בכתב הטענות נאמר בין היתר כי “עניינה של תביעה זו הוא בהפרה בוטה, שיטתית וגורפת של פרטיות לקוחות הנתבעת”.

לדברי כתב התביעה, “גוגל מבטיחה כי היא לא מוכרת את המידע הפרטי של משתמשיה לאף גורם […] גוגל מבטיחה שוב ושוב כי היא שומרת על פרטיות לקוחותיה – הצהרות אלו עוברו כחוט השני לאורך כל הסכמיה של גוגל. אולם, מילים לחוד ומעשים לחוד”.

“דה פקטו – גוגל מוכרת וסוחרת במידע של לקוחותיה עם אלפי גופים שונים באמצעות פרסום – מכירה פומבית בצורת מכרז הנקראת Real Time Bidding, RTB.

“[…] בעוד לקוחותיה סבורים כי פרטיותם נשמרת ע”י גוגל, המציאות היא אחרת לגמרי. בנוסף, גוגל מפרה גם את התחייבותה הנוספת לפיה לקוחותיה יכולים לשלוט במידע שלהם. מדובר במידע רגיש של לקוחות, אשר גוגל התחייבה כי היא לא תשתמש בו למטרות של פרסום”.

[ההדגשה – במקור].