תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד מנא טכנולוגיות בגין משלוח לכאורה של Spam וביצוע “צינתוקים”

15:28 12.02.2021

קטגוריות: משפט

תגים: ,

לבית-משפט השלום בחדרה הוגשה תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד חברת מנא טכנולוגיות – אי.סי.אי. תקשורת חכמה בע”מ משדרות בגין משלוח לכאורה של Spam וביצוע “צינתוקים”.

יצויין כי נגד חברת מנא טכנולוגיות התנהלו ומתנהלים הליכים משפטיים לא-מעטים הן מצד לקוחות ויחידים והן מצד בזק החברה הישראלית לתקשורת בע”מ. בחודש נובמבר 2020 הודיעה הרשות להגנת הצרכן כי תטיל קנס על החברה. באותו החודש פירסמתי כאן באתר ידיעה לפיה בתוך חמישה חודשים הוגשו נגד החברה שלוש תביעות נפרדות ובקשות לאשרן כתובענות ייצוגיות [הערה: אין במידע זה המתפרסם כאן כדי להצביע על טיב הטענות שהופנו כלפי החברה, אם בכלל].

התובע בתיק זה הוא עו”ד אמיל וגנר מחדרה המייצג את עצמו ולדבריו קיבלת מהנתבעת שיחות הטרדה, ‘צינתוקים’ [צילצולים וניתוקים] וכן דברי פרסומת ללא הסכמה מראש ובניגוד להוראות החוק.

הנתבתעת היא חברה פרטית מוגבלת במניות הרשומה והפועלת בישראל החל מיום 6.8.2015 והיא מספקת בין היתר גישת חיבור לאינטרנט תחת היתר כללי לביצוע פעולות בזק ולמתן שירותי בזק לפי חוק התקשורת (בזק ושירותים).

בכתב הטענות נאמר בין היתר כי הנתבעת פנתה אליו למספר הטלפון הנייד שלו לצורך מכירה ושיווק מוצריה. הדבר נעשה הן בשיחות של נציגי שירות והן באמצעות מערכת ממוחשבת. בין התובע לנתבעת לא היה כל קשר קודם.

לדברי התובע בהמשך כתב הטענות, “[…] מכל האמור לעיל, מצטיירת תמונה עגומה של שיטה שבה הנתבעת מפרסמת ומשווקת את מוצריה ופונה ללקוחות, באופן ייזום מתוך מאגרי מידע שרכשה מצדדים שלישיים, שהיא רואה בהם פוטנציאל לגביית כספים והגדלת הכנסותיה”.