תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד שתי חברות בנושא גבייה מ’לקוחות רדומים’

ב- 2 בנובמבר 2020 הוגשה לבית-המשפט המחוזי בתל אביב תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית לפי חוק להגנת הצרכן) נגד שתי חברות בנושא גבייה מ’לקוחות רדומים’.

הנתבעות בתיק זה הן חברת 012 טלקום בע”מ וחברת פרטנר תקשורת בע”מ.

התובע בתיק זה הוא עמיחי ברם [אחיו של אחד מבאי-כוחו]. התביעה הוגשה באמצעות עו”ד תומר ברם (ממשרד ברם ושות’, עורכי דין), עו”ד סיני אליאס (ממשרד סיני אליאס ושות’, משרד עורכי דין) ועו”ד איתן חיימוביץ (ממשרד איתן חיימוביץ ושות’, משרד עורכי דין).

בפתח כתב הטענות נאמר כי באי כוח המבקש הם גם המייצגים בהליך נוסף – העוסק בסוגיה דומה – ואשר הוגש לבית-המשפט המחוזי מרכז-לוד. לגבי אותה תביעה פירסמתי ידיעה כאן באתר ב- 30 באוקטובר 2020.

הם גם מציינים כי במועד הגשת הבקשה הנוכחית, הוגשה לבית-המשפט המחוזי מרכז-לוד תביעה נפרדת נגד המשיבות וחברות נוספות [ידיעה על כך – מתפרסמת היום כאן באתר].

כמו בתביעה הקודמת שלהם שצויינה לעיל, גם במקרה הנוכחי הם אומרים כי “אין ולא תיתכן מחלוקת כי המשיבות יודעות היטב שהלקוח החליף את ספק האינטרנט והתנתק מהשירות. הדברים נתמכים ע”י פרסומי משרד התקשורת והנחיותיו בנושא. לא רק שהמשיבות מקבלות עידכון מספק האינטרנט החדש ו/או חברת התשתית בדבר ההתנתקות ו/או הלקוח אלא שהן אף מזהות במערכותיהן כי הלקוח לא מבצע כל גישה לרשת האינטרנט באמצעות בזק בינלאומי ולא עושה כל שימוש בשירותים הנלווים שלהן”.

“למותר לציין כי לקוח לא יכול לקבל שירותי ספק אינטרנט משתי חברות שונות במקביל בגין תשתית אינטרנט אחת”.

“מדובר באופן מובהק בגבייה אסורה המנוגדת לדין, הנאמדת ע”י משרד התקשורת – 50 מיליון ₪ בשנה”.