תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד סלקום: אינה מספקת לצרכנים מסמך הכולל את הפרטים הנדרשים בחוק לגבי עיסקת רכישת מוצר/שירות

14:50 07.02.2020

קטגוריות: משפט

תגים:

עו”ד המנוי כשנתיים לשירותי ‘טריפל’ של סלקום, הגיש (3.2.2020) תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד החברה; רכש ממנה בין היתר ממיר (סטרימר) מסוג Apple TV בעיסקת מכר מרחוק וטוען שאינה מספקת לצרכנים מסמך הכולל את הפרטים הנדרשים בחוק לגבי עיסקת רכישת מוצר/שירות.

התובע בתיק זה הוא עו”ד גיא רשף והתביעה הוגשה באמצעות משרד עורכי הדין רשף את רשף. בכתב הטענות נאמר בין היתר כי “[…] סלקום עצמה הודתה (בשתי הזדמנויות שונות) כי היא […] אינה מספקת מסמך הכולל את הפרטים הנדרשים בחוק, לא במועד ביצוע עיסקת המכר מרחוק, לא במועד הספקת הנכס ולא בכל מועד אחר.

“כך מוצא עצמו לקוח סלקום כסומא באפילה ללא ידיעה אמיתית ומלאה אודות תנאי העיסקה בה נקשר עם החברה, תנאים אשר המחוקק עצמו קבע כי הם מהותיים, כמו גם תנאי ביטול עיסקה זו.

“אדרבא, למרות שסלקום אינה מספקת מסמך בכתב ללקוחותיה כנדרש עפ”י חוק, הרי שהיא עומדת על כך שזכות לקוחותיה לביטול העיסקה תהיה בתוך 14 ימים ממועד הספקת המוצר (ולא המסמך בכתב)”.

בכתב הטענות מודגש כי בעת הזמנת המוצר מסלקום הסביר לו נציג החברה במהירות את תנאי העיסקה. “חשוב לציין כי בקשתו [של התובע] להאזין לשיחת המכירה האמורה לא נענתה מצד החברה עד ליום זה”.