תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד בזק בשם לקוחותיה לשעבר שסיימו את חוזה ההתקשרות עימה אך הם ממשיכים לקבל ממנה דברי פרסומת בניגוד לחוק

לבית-המשפט המחוזי בירושלים הוגשה ב- 20.1.2020 תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד בזק החברה הישראלית לתקשורת בע”מ  לקוחותיה לשעבר שסיימו את חוזה ההתקשרות עימה אך הם ממשיכים לקבל ממנה דברי פרסומת בניגוד לחוק [באמצעות הודעות מסר קצר ו/או הודעות אלקטרוניות פרסומיות בניגוד להוראות סעיף 30א(ד)(1) ו/או (2) לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשע”ח – 2018] לגבי בזקסטור.

התובעים בתיק זה הם דוד בורדה (מעצב תעשייתי שהיה לקוח של בזק בעבר אך אינו עוד לקוח זה מספר שנים) וד”ר דוד ביטון (רופא אף הוא לקוח של בזק בעבר אך אינו עוד לקוח זה מספר שנים).

בכתב הטענות נאמר בין היתר כי בעקבות פניות (נפרדות) של שני התובעים נמסר להם מבזק כי המסרונים נשלחו אליהם בטעות וכי הם זכאים לפיצוי.

“[…] מהאמור עולה כי המשיבה שלחה למבקשים מסרים פרסומיים באמצעות הודעות מסר קצר לאחר שהובעה הודעת סירוב  מעצם סיום הסכם ההתקשרות שבין המבקשים לבין המשיבה ומבלי שיש בידה אישור של אף אחד מהמבקשים לקבלת מסרונים פרסומיים שכאלה.

“יובהר כי גם אם יימצא אישור שכזה על-ידי המבקשים מהעבר, הרי שעם סיום ההתקשרות המהווה הודעת סירוב, היה על המשיבה לחדול מהמשך משלוח המסרונים הפרסומיים.

“מכאן, נראה כי המשיבה אינה מכבדת את בקשות ההסרה של הנמענים – דבר אשר מצדיק ומצריך מענה רוחבי להתנהלות שאינה תקינה, חוקית וראוייה של המשיבה”.

בהמשך כתב הטענות נאמר כי המבקש הראשון לא הגיש תביעות ייצוגיות כלל טרם הגשת התובענה הנוכחית.

המבקש השני [ד”ר דוד ביטון] הגיש 11 תביעות בשנת 2019 בנושא ספאם שכולן מתנהלות בבתי-המשפט השלום והמחוזי בתל אביב זולת תביעה אחת נגד חברת גולן טלקום שהסתיימה בהסתלקות והטבה של כ-6 מיליון ₪ לחברי הקבוצה. “המבקש 2 מבקש להבהיר כי בכוונתו לתרום 100% מגמול התובע אשר ייפסק לטובתו, אם ייפסק, לטובת האגודה למלחמה בסרטן“.

עוד נאמר בכתב הטענות כי עפ”י פנקס התובענות הייצוגיות הוגשו בעבר תביעות ייצוגיות דומות נגד חברת בזק “אך בעלות מאפיינים והגדרות קבוצות שונות בגין הפרת חוק התקשורת”.

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד לירון פרמינגר. יצויין כי טרם הגשת התביעה שלח ב”כ התובעים מכתב לבזק לגבי שלושה אנשים אולם התביעה בפועל מתייחסת רק לשניים מהם.

[הערה: כל ההדגשות המופיעות כאן מופיעות כך גם במקור].