תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד מפעיל האתר “טופס קל”: גובה עבור הנפקת נסח טאבו תשלום הגבוה פי 526% מהמחיר באתר משרד המשפטים

14:49 07.02.2020

קטגוריות: משפט

תגים:

ביום שני השבוע (3.2.2020) בשעה 14:25 דיווחתי בחלון המבזקים של אתר זה: עו”ד העובד במוסד לביטוח לאומי בי”ם הגיש (3.2.2020) תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית לפי החוק להגנת הצרכן) נגד גולן הולצר, מפעיל האתר טופס קל [tofes-kal.co.il]: “מציע לפונים אליו ‘הנפקת נסח טאבו מקוון לאימייל/נסח טאבו רשמי ממשרד המשפטים’. הפרסום מטעה ומתחזה כיוון שהוא יוצר רושם כאילו מדובר בהוצאת נסח טאבו מקוון ישירות ממשרד המשפטים”; דורש 79 ₪ עבור הנפקת נוסח טאבו ואילו משרד המשפטים גובה סכום של 15 ₪ בלבד עבור הנפקה מקוונת מהאתר שלו [פער של 526%]; היקף התביעה הקבוצתית: 2.2 מיליון ₪.

התובע בתיק זה הוא נתנאל גדעון. התביעה לבית-משפט השלום בירושלים הוגשה באמצעות עו”ד יעקב לנגה. בכתב הטענות נאמר בין היתר כי התובע ביקש להנפיק נסח טאבו ובחיפוש באינטרנט, האתר של הנתבע היה הראשון שהופיע. “התובע טעה לחשוב שמדובר באתר רשמי והזמין נסח טאבו […] לאור מחדליו של הנתבע, לרבות התנהגותו שלא בתום לב והתנהגות המבוססת על הטעייה, שילם התובע תשלום גבוה עבור שירות של הנפקת נסח טאבו ומכאן התביעה שלפנינו”.

בכתב התביעה מצוטטים דברים מאתר אחר אשר אף הוא מספק שירות של הנפקת נסחי טאבו [datacheck.co.il]. באתר זה נכתב במפורש: “שימו לב: נסח הטאבו הינו נסח רשמי וחום דיגיטלית מהמקרקעין שבמשרד המשפטים. אתר זה הינו של חברה פרטית ואינו שייך למשרד המשפטים. שירותי ההנגשה למשרדים ממשלתיים של חברתנו מאפשרים לכם להשאיר לנו את ההתעסקות המקצועית והבירוקרטית ולפעול עבורכם מול הגורמים הרלבנטיים”.