תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד זאפ גרופ: מבצעת לכאורה “הפרות דין מובהקות, אשר הובילו לפגיעה במבקשים, המייצגים למעשה שתי קבוצות שונות של נפגעים”

09:11 03.01.2020

קטגוריות: משפט פרסום/שיווק/מדיה

לבית-המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד זאפ גרופ. התובעים בתיק זה הם חברת בר עיצוב ותכנון מיזוג אוויר (2014) בע”מ ועו”ד עידו פן שהשתמש בעבר מספר פעמים בשירותיה של התובעת הראשונה.

בכתב הטענות נאמר בין היתר כי “המשיבה [זאפ גרופ] מבצעת הפרות דין מובהקות, אשר הובילו לפגיעה במבקשים, המייצגים למעשה שתי קבוצות שונות של נפגעים.

ההפרה הראשונה (הקבוצה הראשונה) – המשיבה עושה שימוש בשמם של בעלי עסקים ובמספר הטלפון שלהם, שלא בידיעתם, ממילא שלא בהסכמתם, ומבלי שבאו עימה בהסכם, תוך הצגה מטעה של מספר מקשר של המשיבה כלעומת שהיה מספרם של בעלי העסקים. המשיבה מתקשרת אל לקוחותיהם של בעלי העסקים כדי לשכנעם להתקשר עם בעל עסק אחר שהתקשר עם המשיבה בהסכם, ובאמצעות כך המשיבה גם מוכרת ‘לידים’ לבעלי עסקים אחרים ומתעשרת על חשבון בעלי העסקים שבשמם ביצעה שימוש במספר הטלפון, ואף גוזלת מהם לקוחות.

ההפרה השנייה (הקבוצה השנייה) –  המשיבה עושה שימוש שלא כדין במספרי הטלפון של הלקוחות הפוטנציאליים או החוזרים שמתקשרים לבעלי עסקים ספציפיים, דהיינו סוחרת בפרטי לקוחות אשר מתקשרים לבעלי עסקים ספציפיים, אנשים שלא העניקו את הסכמתם לשימוש במספרי הטלפון שלהם לכל מטרה שהיא, והמשיבה מתקשרת לאותם לקוחות חרף אי רצונם, תוך הפרה בוטה של הפרטיות שלהם, הטרדתם, וכמובן – בניגוד לדין”.

בהמשך כתב הטענות מודגש כי בוצעה פנייה מוקדמת אל באי כוחה של זאפ גרופ אולם עד מועד הגשת התביעה לא התקבלה כל תשובה לגופם של דברים.

התביעה הוגשה באמצעות עורכי הדין משה בן דרור ועומר פיינטוך.

[הערה: כל ההדגשות בידיעה מופיעות כך במסמך המקורי].