תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית לפי החוק להגנת הצרכן) ע”י חב’ בריקסטון כספות שגילתה לטענתה “פירצת אבטחה חמורה” אצל חב’ וריפון ישראל; “בדיעבד הסתבר כי הנתבעת הייתה מודעת לפירצה אך בחרה מסיבותיה שלה שלא לעדכן את קהל לקוחותיה אודותיה”

16:32 17.03.2020

קטגוריות: משפט

לבית-המשפט המחוזי מרכז-לוד הוגשה ב- 17 במארס 2020 תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית לפי החוק להגנת הצרכן) מטעם חברת בריקסטון כספות בע”מ נגד חברת וריפון ישראל בע”מ.

התובעת גילתה, לטענתה, “פירצת אבטחה חמורה” אצל חברת וריפון ישראל. היקף התביעה הקבוצתית עומד על 187.5 מיליון ₪.

“בדיעבד הסתבר כי הנתבעת הייתה מודעת לפירצה אך בחרה, מסיבותיה שלה, שלא לעדכן את קהל לקוחותיה אודותיה”, אומרת התובעת.

התובעת, חברת בריקסטון כספות, הוקמה בשנת 2015 והיא עוסקת בהשכרת תאים וחדרי כספות מאובטחים. “מיום הקמתה, התובעת השתמשה במערכת סליקת האשראי של הנתבעת”.

בכתב הטענות נאמר בין היתר כי “מכשיר הסליקה המשווק ע”י הנתבעת, משמש דה-פקטו כ’כספומט’. כאשר כל עובד בעסק או כל אדם אחר, יכול לבצע באמצעות כל כרטיס אשראי (לרבות שלו עצמו), עיסקת זיכוי לכרטיס האשראי, בכל סכום, וזאת מבלי שבעל העסק, שהינו לקוח של הנתבעת, ידע על כך בזמן אמת, או שהדבר יצריך את אישורו”.

“[…] המשמעות הייתה כי כל עובד או אדם אחר הנמצא ליד המסופון יכול להעביר את כרטיס האשראי שלו וליתן לעצמו זיכוי, בכל סכום, ללא הגבלה, ומבלי שנדרש כל אישור לכך ע”י בעל העסק. על-מנת לסבר את האוזן, מדובר בפעולה פשוטה ביותר שאורכת לכל היותר חצי דקה, וניתן לעשותה במהרה מבלי שאך אחד ישים לב”.

“לקוחות הנתבעת כלל לא מודעים לאמור לעיל, ולכן אולי לא יודעים שנגנבו מהם כספים […] יודגש כי לתובעת לא נמסר מעולם ע”י הנתבעת, לא בכתב ולא בעל פה, אודות היכולת לבצע עיסקאות זיכוי ללא מגבלה. מדובר במידע מהותי, שכלל לא נמסר לתובעת. התובעת גילתה זאת מיוזמתה”.

בהמשך כתב הטענות נאמר עוד בין היתר כי התובעת פנתה בכתב לנתבעת בתחילת ינואר השנה באמצעות בא כוחה. לאחר זמן רב השיבה הנתבעת [התשובה צורפה לכתב התביעה כנספח].

“התייחסות הנתבעת לטענות התובעת במכתבה הינה זלזול מוחלט. הנתבעת על דעת עצמה החליטה כי ‘הצורך בשיכבת אבטחה נוספת כאמור למניעת עיסקאות זיכוי אשראי לא רצויות הינו זניח עד אפסי‘ ולכן החליטה ‘שלא לכלול שיכבת אבטחה נוספת לעיסקאות זיכוי בגירסא המעודכנת של התוכנה‘. כל זאת, כאמור, מבלי ליידע את התובעת או כל לקוח אחר שלה”.

התובעת מיוצגת בתביעה זו ע”י  עו”ד דקל קרבר.

[הערה: כל ההדגשות המופיעות בידיעה זו מופיעות כך בטקסט המקורי].