תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית לפי חוק הגנת הצרכן) נגד בזק בינלאומי בנושא גבייה שלא כדין בגין שירותי אנטי וירוס ושירותי גיבוי

13:50 20.11.2020

קטגוריות: אבטחת מידע/סייבר משפט

תגים:

לבית-המשפט המחוזי מרכז-לוד הוגשה ב- 4.11.2020 תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית לפי חוק הגנת הצרכן) נגד חברת בזק בינלאומי בנושא גביה שלא כדין בגין שירותי אנטי וירוס ובגין שירותי גיבוי.

ארבעה התובעים בתיק זה הם אבינעם אורדן, משה צמחוני, מאיה רחל רהב ודליה יהודה (נחום).

בפתח כתב התביעה מצויין כי בבית-המשפט המחוזי מרכז-לוד קיים הליך ייצוגי “אשר השאלות המהותיות של עובדה או משפט המשותפות לחברי הקבוצה המתעוררות בו, זהות לשאלות המתעוררות בבקשה זו, ואשר אף הוא עוסק בגביית תשלום שלא כדין בגין ‘שירות אנטי וירוס’ מלקוחות שלא קיבלו את השירות מאחר שלא התקינו את התוכנה”. אלא שבניגוד לתביעה המוקדמת יותר, העוסקת רק בנושא אנטי וירוס, התביעה החדשה עוסקת גם בנושא שירוי גיבוי.

יצויין כי באותו הליך ייצוגי, המתנהל בבית-המשפט מאז פברואר 2017, הוגשה בקשה לאישור הסדר פשרה בין התובע עו”ד רוי חכמי לבין הנתבעת בזק החברה הישראלית לתקשורת. דיון בבקשה לאישור הסדר הפשרה צפוי בפברואר 2021.

במקביל מתנהל גם הליך ערעור [רע”א 1196/19] שהגישה חברת בזק לבית-המשפט העליון לגבי ההליך בבית-המשפט המחוזי. על הליך זה פירסמתי כאן באתר ידיעה ב- 21 בפברואר 2019.

באשר לתביעה החדשה נאמר בין היתר בכתב הטענות כי “עניינה של תביעה זו בהתנהלותה הפסולה של המשיבה, בזק בינלאומי בע”מ, אשר גבתה (ועדיין גובה) מחברי הקבוצה, המונים מאות אלפי לקוחות, מידי חודש, תשלום בגין שירותים – מבלי שאלה קיבלו אותם בפועל.

“המדובר ב’שירות אנטי וירוס’ המכונה ע”י המשיבה באתר האינטרנט שלה ‘ESET אנטי וירוס’, ובשירות הגיבוי המכונה ע”י המשיבה באתר האינטרנט שלה ‘שירות גיבוי Private Backup’.”

לדברי כתב התביעה, “[…] נוצר מצב מקומם, בו מאות אלפי לקוחות משלמים למשיבה מידי חודש בחודשו, במשך שנים רבות, תשלומים משמעותיים (בשיעור מצטבר של מאות ואף אלפי שקלים ללקוח), בגין שירותים שמעולם לא סופקו להם והם לא נהנו מהם אפילו לשנייה אחת, והכל כאשר הם חיים באשלייה כי הם נהנים מהם בפועל”.

גם בהמשך כתב התביעה יש אזכור של ההליך המתנהל מאז 2017 ובקשת אישור הסדר הפשרה שהוגש בו לאחרונה בתביעה הייצוגית נגד בזק [החברה-האם של בזק בינלאומי, המשיבה בתביעה החדשה]: “במסגרתו התחייבה בזק לפצות את לקוחותיה שרכשו את שירות האנטי וירוס ולא זכו ליהנות ממנו, בסכומי עתק העולים על 35 מיליון ₪ (!!). זאת בנוסף להתחייבויותיה של בזק להסדיר את התנהלותה העתידית לשם מניעת הגבייה הבלתי חוקית“.

התביעה הוגשה באמצעות מושקוביץ – סטיס, עורכי דין וכן ע”י נתי פולינגר – משרד עו”ד.

[הערה: כל ההדגשות בידיעה מופיעות כך במקור].