שת”פ אוניברסיטאי סינגפור-ישראל בתחום איומי הסייבר

האוניברסיטה הטכנולוגית נניאנג בסינגפור (NTU Singapore) ואוניברסיטת בן-גוריון בנגב ישתפו פעולה בפרוייקט לפיתוח טכנולוגיות מקוריות וחדשניות להתמודדות עם התחום הצומח והמתפתח של איומי סייבר.

מטרת הפרוייקט המשותף [המכונה “מסגרת ביטחון לאבטחת סייבר מהירה בהשראת הביולוגיה”]: פיתוח טכ’ חדשניות חזקות וניתנות להתאמה, כדי לגלות בשלב מוקדם איומי סייבר, כולל איומים מתמידים מתקדמים (APT), ולהקדים אותם. המחקר המשותף שואב השראה מיכולתה של מערכת החיסון בגוף האדם להסתגל לחיידקים ולווירוסים משתנים ומתפתחים ולהילחם בהם.

על מכתב ההסכם לפרויקט המשותף חתמו מנכ”ל האוניברסיטה הטכנולוגית נניאנג וסגן הנשיא לענייני מחקר, פרופ’ לם קין יונג, וסגן הנשיאה והדיקן למחקר ופיתוח באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, פרופ’ דן בלומברג. במחקר המשותף ישתתפו חברי סגל וחוקרים משתי האוניברסיטאות, והוא מיועד להימשך שנתיים. המחקר יקבל מימון של 2.9 מיליון דולר מהאוניברסיטה הטכנולוגית נניאנג, מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב ומקרן המחקר הלאומית של סינגפור.

איומים מתמידים מתקדמים הם תהליכי פריצה ממושכים וחשאיים למחשבים. מבצעים אותם אנשים המתבייתים על ישויות ספציפיות, כמו ארגונים פרטיים ומדינות. בשל החשאיות הממושכת שלהם, קשה לגלות אותם בעזרת הטכנולוגיה הקיימת היום.

לאוניברסיטת בן-גוריון בנגב שפע של פרוייקטי מחקר בתחום אבטחת הסייבר, והיא נמצאת בלב המאמצים להפוך את העיר באר-שבע למרכז סייבר לאומי ובין-לאומי.

על האוניברסיטה הטכנולוגית נניאנג

בשנים האחרונות האוניברסיטה הטכנולוגית נניאנג השקיעה משאבים רבים בשיפור מומחיותה באבטחת סייבר, כולל שותפות בשווי של 2.5 מיליון דולר עם BAE מערכות בשנה שעברה, במטרה לפתח ביחד את פתרונות אבטחת הסייבר של הדור הבא.

האוניברסיטה הטכנולוגית נניאנג בסינגפור היא אוניברסיטת מחקר ציבורית. לומדים בה 33,500 סטודנטים לתואר ראשון ולתארים מתקדמים בפקולטות להנדסה, לעסקים, למדעים, למדעי הרוח, לאמנות ולמדעי החברה, ובבית הספר ללימודים מתקדמים רב-תחומיים. כמו כן, קיים באוניברסיטה בית הספר לרפואה על-שם לי קונג שיאן, שהוקם בשיתוף עם אימפריאל קולג’ בלונדון. האוניברסיטה כוללת גם מכונים עצמאיים ברמה עולמית – המכון הלאומי לחינוך, בית הספר ללימודים בין-לאומיים על שם ס’ ראג’רטנם, מצפה כדור הארץ של סינגפור, המרכז של סינגפור להנדסה סביבתית של מדעי החיים ומרכזי מחקר מובילים אחרים, כגון מכון המחקר נניאנג למים וסביבה (NEWRI), המכון לחקר אנרגיה באוניברסיטה הטכנולוגית נניאנג (ERI@N) והמכון לתובנות צרכנים באסיה (ACI).

האוניברסיטה מדורגת במקום ה-13 בעולם, ובשלוש השנים האחרונות היא נמצאת בראש רשימת האוניברסיטאות הצעירות בעולם. הקמפוס הראשי של האוניברסיטה נכלל ברשימת 15 הקמפוסים היפים ביותר בעולם. לאוניברסיטה יש קמפוס נוסף בנובנה, מחוז הרפואה של סינגפור.

על קרן המחקר הלאומית של משרד ראש הממשלה בסינגפור

קרן המחקר הלאומית (NRF) היא מחלקה במשרד ראש הממשלה בסינגפור. הקרן קובעת את הכיוונים הלאומיים של המחקר, של החדשנות ושל היזמות בסינגפור. שאיפתה היא להשקיע במדע, בטכנולוגיה ובהנדסה, לפתח את היכולות הטכנולוגיות של חברות, לעודד חדשנות בתעשייה כדי לנצל הזדמנויות חדשות המעודדות צמיחה כלכלית, ולסייע בשותפויות ציבוריות-פרטיות כדי להתמודד עם אתגרים לאומיים.

במסגרת תכנית “מחקר, חדשנות ויזמות 2020”, הקרן מחויבת להפקת ערך רב יותר הנובע מהשקעתה במחקר, בחדשנות וביזמות באמצעות: (1) שילוב הדוק יותר של מוקדי מחקר, (2) דינמיות גדולה יותר כלפי הצוותים והרעיונות הטובים ביותר, (3) התמקדות בהפקת ערך ו- (4) כוח אדם יעיל יותר.