שתי תובענות ייצוגיות נגד סלקום לגבי התקלה הנרחבת בחברה (במיוחד לגבי דוא”ל)

15:17 31.07.2023

קטגוריות: אינטרנט משפט

תגים:

לבית-המשפט המחוזי מרכז-לוד הוגשו (בנפרד) ביומיים האחרונים שתי תביעות (ובקשות לאשרן כתובענות ייצוגיות לפי חוק הגנת הצרכן) לגבי התקלה הנרחבת בחברה ובמיוחד בנושא הדואר האלקטרוני (מאז יום שישי האחרון).

התובע בתיק התביעה הראשונה שהוגשה לבית-המשפט הוא אלון ליאל [“בעבר כיהן התובע כמנכ”ל משרד הכלכלה והתכנון, כמנכ”ל משרד החוץ וכשגריר ישראל בדרום אפריקה].

הנתבעות הן סלקום ישראל וסלקום תקשורת קווית, “חברות מקבוצת סלקום המעניקה ששירותי תקשורת ופועלת מכוח רישיון שהעניק לה משרד התקשורת. עפ”י החשבוניות שמקבל התובע, הנתבעות מספקות לו את השירות ביחד ולחוד”].

התביעה הוגשה ביום ראשון 30.7.2023 בשעות אחר הצהריים בבית-המשפט המחוזי מרכז-לוד.

בכתב הטענות נאמר בין היתר כי “מאז יום 28.7.2023, כתובת הדוא”ל אינה פועלת. התובע אינו יכול לקבל הודעות דוא”ל ואינו יכול לשלוח הודעות דוא”ל.

“סלקום לא טרחה לעדכן בכך את התובע ואת יתר לקוחותיה. כאשר התובע הצליח להשיג את שירות הלקוחות של סלקום, נאמר לו כי אכן קיימת תקלה, שנמצאת ‘בטיפול’.

“נכון למועד כתיבת בקשה זו, זה שלושה ימים תמימים שאין לתובע וליתר חברי הקבוצה, כתובת דוא”ל.

“מדיווחים בתקשורת, גילה התובע כי ‘מקור התקלה הוא באחד מהספקים של נטוויז’ן: היטאצ’י. חלק מערכת האחסון של היטאצ’י שנטוויז’ן משתמשת בו – קרס. הצוותים ההנדסיים של היטאצ’י בארץ וביפן מנסים לשחזר את המערכת כאשר כרגע צריך להעתיק ולשחזר הכל מחדש כדי שהמערכת תעלה כראוי‘.

“ואם בכך לא די, מתברר כי במקביל אירעה תקלה נוספת אצל סלקום והיא כי לקוחות שכיבו את נתב האינטרנט והדליקו אותו מחדש, אינם יכולים להתחבר לרשת האינטרנט. גם תקלה זו, כביכול, בטיפול וגם לגביה, אין לדעת מתי תתוקן.

“על אף שמדובר בתקלות מהותיות, היורדות לשורשו של השירות אותו מספקת סלקום, היא לא נודיע כי תזכה את הלקוחות על הימים בהם הושבתו השירותים, וגם לא תפצה אותם על הנזקים שנגרמו  להם.

[הערה: כל ההדגשות מופיעות במקור].

= = = = = = = = = = = =

התביעה השנייה הוגשה ע”י גומלא סימולציות כלכליות לישראל בע”מ ופנינה אופק [דירקטורית יחידה ומנכ”לית התובעת הראשונה] נגד סלקום ישראל ונגד נטוויז’ן. תביעה זו הוגשה אף היא לבית-המשפט המחוזי מרכז-לוד, ביום שני, 31.7.2023 בבוקר.

“עניינה של תובענה זו בתקלה מערכתית ונרחבת באספקת שירותי אינטרנט ו/או דוא”ל על ידי המשיבות, ללקוחות המשיבות. המדובר בתקלה שהחלה ביום שישי 28.7.2023, ונמשכת עד למועד כתיבת שורות אלה. מעשיהן ומחדליהן של המשיבות אשר מספקות שירותי אינטרנט ו/או דוא”ל עולים כדי הפרת חוזה, הפרת חובת תום הלב ורשלנות, מקום בו המשיבות לא סיפקו את שירותיהן כפי שהתחייבו לספק.

“[…] עוד יצויין כי המשיבות התעשרו שלא כדין עת נמנעו מלהקים מערכות גיבוי לשירותיהן, אשר כפי הנראה היה בכוחן למנוע, ולמצער – למזער את התקלה המצערת מושא בקשת האישור דנן”.

* הערת עורך Read IT Now: נכון למועד פרסום ידיעה זו, סלקום ישראל לא פירסמה הודעה בנושא לרשות לניירות ערך ולבורסה לניירות ערך.

= = = = = = = = = = = =

1.8.2023 – עדכון: הבוקר הוגשה ייצוגית שלישית נגד סלקום לגבי התקלה; מאז תחילת התקלה, עדיין לא פורסמה הודעה רשמית של החברה לרבות לבורסה ולרשות ניי”ע.