שתי יצרניות חיסונים גרמניות מגיעות לבית-המשפט: חברת CureVac תובעת את BioNtech [שותפתה של Pfizer האמריקנית לייצור חיסון קורונה] בשל הפרה לכאורה של פטנט חיסונים

13:47 08.07.2022

קטגוריות: בריאות/רפואה משפט

תגים: , ,

לתשומת-לב משרד הבריאות הישראלי: סוכנויות הידיעות רויטרס ו- DPA מדווחות כי שתי יצרניות חיסונים גרמניות מגיעות לבית-המשפט: חברת CureVac הודיעה ביום שלישי האחרון (5.7.2022) כי היא תובעת את BioNtech [שותפתה של Pfizer האמריקנית לייצור חיסון קורונה Comirnaty], ושתי חברות-בנות שלה, בשל הפרה לכאורה של פטנט חיסוני קורונה ודורשת “פיצוי הוגן” בגין הפרה זו, לדבריה.

סוכנויות החדשות מציינות כי מדובר באחד המקרים הידועים הראשונים בהם חברת פרמצבטיקה אחת תובעת את רעותה בערכאות משפטיות לגבי המירוץ לפיתוח חיסון נגד קורונה.

החברה הממוקמת בעיר Tübingen אמרה בהודעתה כי “תתבע לגבי זכויות הקניין הרוחני הנובע מיותר משני עשורים של מחקר חלוצי של טכנולוגיית mRNA אשר תרמו לפיתוח חיסוני קורונה”. התביעה מתייחסת להפרה לכאורה של זכויות הקשורות לארבעה פטנטים. התביעה הוגשה בבית-משפט בעיר Düsseldorf.

חברת CureVac הדגישה כי היא שואפת לקבל “פיצוי הולם” וכי אין בכוונה לפגוע בשום צורה שהיא בהמשך ייצור החיסונים מצידה של חברת BioNtech, במכירתם ו/או בהפצתם.

עם פרסום הידיעה לראשונה בגרמניה, חברת BioNtech טרם הגיבה עליה.

סוכנויות הידיעות מציינות כי בשלבים הראשונים של המגיפה, חברת CureVac פעלה נמרצות לייצר חיסון משלה לקורונה אך לא הגיעה לתוצאות המקוות הגיעה רק לשיעור יעילות של 47% בהשוואה לשיעור יעילות של 94.6% של החיסון של החברות BioNTech-Pfizer.