שתי ייצוגיות נפרדות נגד פלאפון ורשת דינמיקה בעילה דומה: החליטו לכאורה ש”לא לסמן את המחיר על גבי מוצרים רבים הנמכרים על-ידן, לרבות מכשירי סלולר ואביזרים נלווים המוצגים לראווה לעיני הלקוחות ולא להציג קטלוג מחירים של המוצרים”

13:44 20.01.2023

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל משפט

תגים:

לבית-המשפט המחוזי בחיפה הוגשו שתי תביעות נפרדות (ובקשות לאשרן כתובענות ייצוגיות לפי חוק הגנת הצרכן) נגד פלאפון תקשורת ונגד רשת דינמיקה בעילה דומה של ‘הפרה מערכתית ומתמשכת’ של הוראות החוק בכך שהחליטו כ”א לכאורה ש”לא לסמן את המחיר על גבי מוצרים רבים הנמכרים על-ידן, לרבות מכשירים סלולריים ואביזרים נלווים המוצגים לראווה לעיני הלקוחות וכאלו הנמצאים מאחורי דלפק או תחת ויטרינה ולא להציג קטלוג מחירים של מוצרים אלו”.

התובעת בשתי התביעות הנפרדות הללו היא הודיה אליה לוי, “תושבת מרכז הארץ, אשר אגב ביצוע קניותיה נחשפה למוצרים הנמכרים בסניפי חברת פלאפון. המבקשת היא צרכנית מחושבת אשר מעוניינת לבצע רכישות יעילות ומשתלמות במידת האפשר. המבקשת הגישה בעברה בקשות אישור בנושאים של צדק צרכני”. בכתב התביעה מצויינים פרטי 11 תיקים כאלו.

בכתב הטענות נאמר בין היתר כי “[…] בהתאם לחוק ולתקנות, על המשיבה לסמן את מחירם הכולל של המוצרים הנמכרים על-ידה, או לחילופין להעמיד לעיונו של הצרכן קטלוג מחירים מפורט, בו מצויינים מחיריהם של המוצרים המוצגים מאחורי דלפק או תחת ויטרינה סגורה. אלא שבענייננו מבכרת המשיבה, מטעמיה, שלא למלא אחר הוראות החוק וזאת בעשרות סניפים המופעלים על-ידה.

“התנהלות המשיבה, המבקשת לייאש את ציבור הצרכנים ולמנוע את זכותם להיחשף למחיריהם של המוצרים הנמכרים על-ידה, מפליאה ומקוממת במיוחד שעה שקיימת חובה חד-משמעית ובלתי משתמשת הנוגעת לפרסום מחירים מעודכנים באופן מלא, ברור ונגיש לקהל הצרכנים.

שתי התביעות הוגשו באמצעות עו”ד גיא אלון.

[הערות: ההדגשה מופיעה כך במקור; הציטוטים המובאים כאן הם מתוך כתב התביעה נגד פלאפון אולם התביעה השנייה – דומה].