שתי הערות לגבי ידיעה שהתפרסמה בדה מארקר [חיסונים בישראל]

בצהרי יום שני (22.11.2021) פורסמה בדה מארקר ידיעה של נתי טוקר תחת הכותרת: “הממשלה מבינה שהקמת מפעל חיסונים תעלה כסף – עכשיו היא בודקת כמה“.

בכותרת המשנה נאמר: “היום פורסם בראשונה קול קורא שכולל פנייה ליצרני החיסונים להגיש את עמדותיהם בנושא הקמת מפעל חיסונים בישראל; לא מוזכרת אפשרות לקבלת מימון או מענקים מהמדינה“.

בפיסקה השנייה נאמר כי “היום (ב’) פורסם בראשונה קול קורא שכולל פנייה ליצרני החיסונים להגיש את עמדותיהם בנושא. את הקול הקורא הפיץ הצוות הבין-משרדי, שהוקם בעקבות החלטת הממשלה ב-11 ביוני לבחינה של הקמת מפעל חיסונים בישראל, על רקע מגפת הקורונה – והצורך של ישראל לרכוש חיסונים במיליארדי שקלים, בעיקר מהחברות פייזר ומודרנה”.

= = = = = = = = = = = =

ראוי, לדעתי, לציין שתי נקודות לגבי ידיעה זו בדה מארקר:

■ כדאי לדייק בעובדות: קול הקורא פורסם לא ביום שני (22.11.2021) אלא ביום חמישי שקדם לו (18.11.2021), כפי שניתן לראות כאן. כך שלדעתי הטענה לפיה הוא פורסם “לראשונה” ביום שני השבוע, כפי שנכתב, אינה נכונה.

■ כבר ביום חמישי, 18.11.2021, בשעה 14:03, כפי שניתן לראות כאן, פירסמתי ידיעה באתר לגבי נושא זה, תחת הכותרת: “פרסום חדש של החשכ”ל: בחינת אפשרות מסחרית ומעשית, של מסגרת להקמת מתקן ייצור חיסונים בישראל בעל יכולות ייצור חיסונים על בסיס קבוע ולצורך פנדמיות עתידיות“.

= = = = = = = = = = =