שתי בקשות לפטור ממכרז בתחום הטלקום שהוגשו ע”י נציבות כבאות והצלה

להלן שתי בקשות לפטור ממכרז בתחום הטלקום שהוגשו ע”י המשרד לביטחון פנים/ נציבות כבאות והצלה (כב”ה).

מהות ההתקשרות: התקשרות עם חברת בזק לטובת קווי PRI מגובים אנאלוגיים עם ניתוב אוטומטי בנפילת הציר/קווים אנלוגיים

שם הספק: בזק החברה הישראלית לתקשורת בע”מ

התחלת ההתקשרות: 6 ביוני 2016; סיום ההתקשרות: 31 במאי 2019

החלטה: טרום החלטת הועדה; פרסום כוונה להתקשרות עם ספק יחיד

הערות: גיא חסון מנהל מערכות מידע של כב”ה  כותב בבקשה לפטור ממכרז כי “מוקדי החירום – 102 – של הרשות הארצית לכבאות והצלה מקבלים פניות באמצעות חיוג למוקדים אלו. קיימת חשיבות רבה לרציפות התפקודית והיכולת לקבל פניות גם במקרים של “נפילות” ציר או הפסקות חשמל ממושכות וזאת באמצעות ‘דילוג’ וניתוב אוטומטי של השיחות לקווים אנלוגיים או למוקד אחר. חברת בזק היא היחידה היכולה לממש תוכנית דילוגים אשר מדלגת את השיחות בין המוקדים בעת נפילה של צירי ה- PRI והקווים האנלוגיים גם יחד באופן אוטומטי ללא מעורבות יד אדם. גם במקרים של חזרה לעבודה, בזק ידועת להחזיר את הניתוב המקורי ללא מעורבות אנוש”.

מהות ההתקשרות: שירותי קשר PTT של מירס IDEN עם חיבור לעד 5 קבוצות

שם הספק: הוט מובייל (מירס תקשורת)

התחלת ההתקשרות: 1 בינואר 201; סיום ההתקשרות: 31 בדצמבר 2016

החלטה: טרום החלטת הועדה; פרסום כוונה להתקשרות עם ספק יחיד

הערות: גרשף משנה משה בוקריס רמ”ד קשר ארצי של כב”ה כותב בבקשה לפטור ממכרז כי “שירותי קשר של מירס IDEN – רק חברת הוט מובייל נותנת שירותים + מכשירים. הארגון זקוק למערכת הקשר הנ”ל בשל חוסר יכולת להשתמש במבנים או במקומות סגורים בהם אין קשר של מערכת ‘ניצן’ “.