שתי בקשות להתקשרויות בפטור ממכרז בשב”ס לגבי גילוי טלפונים סלולריים (טל”ס) מוברחים

בשירות בתי-הסוהר (שב”ס) – ארגון כליאה לאומי הוגשו לאחרונה שתי בקשות לפטור ממכרזים לגבי נושא גילוי של טלפונים סלולריים (טל”ס) המוברחים למתקני הכליאה.

הבקשה הראשונה, הממתינה עדיין לאישור, היא עם חברת גורן-כידון סחר בינלאומי בע”מ לרכש מערכת לגילוי טלפונים סלולריים תוצרת Cellsense. היקף ההתקשרות הוא 600,000 ₪ לתקופה של שנתיים.

בבקשה לפטור ממכרז נכתב כי “אחד מייעודיו של ענף פיתוח אמל”ח במינהל טכנולוגיות (מנ”ט) הוא איתור אמצעים טכנולוגיים חדשים/מתקדמים בכל תחומי העשייה בשב”ס. זה זמן רב בוחן הענף אמצעים לגילוי רט”ן (רדיו טלפון נייד) המוסלק על ובתוך גוף האדם. האמצעי שבנדון אותר כחלק מסקירה אינטרנט ופנייה ליועצים בתחום וכן במסגרת שיתוף פעולה מול גורמי ביטחון שונים בארץ. אמצעי זה קיבל את אישורו של ראש אג”מ לרכש ועפ”י הנחייתו נדרש להצטייד במספר יחידות ממנו”.

בקשה שנייה לפטור ממכרז בהתקשרות המשך עם חברת נטליין טכנולוגיות תקשורת (אנ.סי.טי.). בקשה זו, בהיקף 2.5 מיליון ₪, שאושרה ע”י וועדת הפטור המרכזית בשירות בתי-הסוהר, מתייחסת “לרכש מערכות גילוי וחסימת טל”סים (טלפונים סלולריים)”. התקשרות ההמשך היא עד לפרסום מכרז חדש בנושא.