שר התקשורת ימסור לוועדת הכלכלה דיווח שנתי לגבי קיום חובת הפריסה האוניברסלית של בזק והוט

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה ב- 19 במאי 2014 את התיקון לתקנות התקשורת העוסקות במינוי ועדה מייעצת לשר התקשורת זאת מתוקף חוק התקשורת. הוועדה מוסמכת לייעץ לשר התקשורת באשר לבקשות של בזק החברה הישראלית לתקשורת בע”מ וחברת והוט לפטורים מחובת הפריסה האוניברסלית.

ועדת הכלכלה אישרה להפוך את הוועדה המייעצת לוועדה קבועה בכפוף לדיווח שנתי של שר התקשורת לוועדה באשר לפריסה האוניברסלית.

שר התקשורת גלעד ארדן הסביר בישיבת הוועדה כי במסגרת הרישיונות שקיבלו החברות הוט [HOT] ויס [Yes] לספק שירותי טלפוניה נייחת פנים-ארצית חלה עליהם חובה לתת שירות אוניברסלי לכל אזרח בכל המדינה. שר התקשורת ציין כי מבחינת העמידה בחובת הפריסה האוניברסלית, חברת הוט בעייתית יותר מבזק. לדבריו, משרד התקשורת לא יכול היה לאכוף את החובה מאחר שהוא ובזק לא יכלו להגיש בקשות לפטור.

השר ארדן הוסיף כי לפני כשלוש שנים אישרה ועדת הכלכלה תקנות שהקימו ועדה מייעצת לשר לבחינת הבקשות לפטור אולם התקנות נקבעו כהוראת שעה שעומדת לפוג ב-27 במאי השנה. השר ארדן אמר כי הוועדה נמצאת ‘מרחק נגיעה’ מהצגת קריטריונים לפטור והמשרד מבקש לקבוע את התקנות כהוראה של קבע, כך שהוועדה תהיה קבועה.

ח”כ מיכל רוזין שניהלה את ישיבת וועדת הכלכלה הזכירה בדיון כי התקנות נקבעו כהוראת שעה על מנת שמשרד התקשורת יחזור לוועדה לדווח על הנעשה. השר ארדן הציע לקבוע את התקנות כהוראה של קבע בכפוף לכך ששר התקשורת יעביר לוועדה דיווח שנתי שיכלול תמונת המצב באשר לפריסה האוניברסלית.

וועדת הכלכלה אישרה את הצעת שר התקשורת גלעד ארדן.

[הערה: הידיעה מסתמכת על דיווח באתר האינטרנט של הכנסת].