שר התקשורת בתשובה לשאילתה בכנסת: המועצה האיזורית טרם ביצעה הזמנה לחיבור לתשתית ולפיכך בית-ספר עם 300 תלמידים טרם חובר לאינטרנט; לאחר שתהיה הזמנה, בזק תבצע החיבור תוך 22 יום

שר התקשורת יועז הנדל אמר (9.9.2020) בתשובה לשאילתה בכנסת כי המועצה האיזורית הרלבנטית טרם ביצעה הזמנה לחיבור לתשתית ולפיכך בית-ספר עם 300 תלמידים טרם חובר לאינטרנט; לאחר שתהיה הזמנה, בזק תבצע החיבור תוך 22 יום.

השר הנדל השיב בישיבה למספר שאלות שונות, נפרדות, שהופנו אליו ע”י חברי הכנסת.

אחת מהשאילתות הללו הייתה של ח”כ סעיד אלחרומי: “בית ספר יסודי עבדה הוקם בשנת 2001 כבית ספר צומח עד כיתה ט’. כיום לומדים בו מעל 300 תלמידים מהישוב עבדה והסביבה. קיים קושי גדול בחיבור לאינטרנט, דבר המעכב את תהליך הלמידה וההתפתחות של בית הספר.  רצוני לשאול: מדוע לא מניחים תשתית בזק בבית הספר?”.

עפ”י פרוטוקול הישיבה המתפרסם באתר הכנסת אמר בין היתר השר יועז הנדל [הערה: הדברים מובאים כאן בשינויי עריכה קלים תוך שמירה על רוח המקור]: “אני רוצה, קודם, להדגיש שאנחנו, במשרד תקשורת עם דגש מאוד גדול לפריסת הסיבים האופטיים, האינטרנט המהיר – בעיקר בבתי ספר כי יש את היכולת. זאת אומרת, מתווה הסיבים, שחשוב לי מאוד שיעבור – וכרגע הוא תקוע בממשלה, לצערי, אני מקווה שאולי היום איזה פקק, נצליח לחלוץ אותו, ואם לא אז זה מאבק שאני אנהל אותו – לא קשור לכך שבעצם יש חובת פריסה לבתי ספר של סיבים אופטיים. זה אינטרנט מהיר, בסדר? יש גם איזו עבודה על המחירים, אבל זה מה שאנחנו עושים.

“אני רואה את זה בכלל, ואני רואה את זה באזורים מרוחקים בפרט, כי שם זה עוד יותר חשוב. למה? כי כנראה יש השקעה פר ילד – במרכז היא יותר גבוהה מאשר ההשקעה בפריפריה, בנגב בוודאי – ואני רואה חשיבות רבה בהנגשת תשתיות התקשורת לכל חלקי הארץ.

“בתאריך 26 במאי 2020 קיימנו סיור ליד בית הספר והמרפאה כדי לבחון הקמת תשתיות תקשורת באזור ליישוב בכלל ולחיבור בית הספר בפרט. יש, אגב, כל מיני פיתרונות. זה לא חייב לבוא עם סיב אופטי, זה יכול לבוא גם עם גלים מילמטריים, יש כל מיני פתרונות קיימים. בסיור השתתפו נציגי משרד התקשורת, נציגי הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים, נציג המועצה האזורית ונציגים של חברות תקשורת. בסיור הזה של משרד התקשורת עלה הצורך המיידי בחיבור בית הספר, וחברת בזק, שהיא זו שמספקת את השירות הזה בעיקר לבתי הספר, נערכה להקמת החיבור כבר למעלה מחודש. זאת אומרת, היא מוכנה כבר מלפני חודש.

“אני בדקתי במשרד – ופה אני פותח את הערוץ הזה – למיטב ידיעתי לא התקבלה עדיין ההזמנה לחיבור התשתית. זאת אומרת, צריך הזמנה. הם לא באים לבד. הם צריכים הזמנה לחיבור התשתית – הזמנה של המועצה האזורית נווה מדבר.

“מהמועצה האזורית נווה מדבר לא התקבלה הזמנה. ככה לפחות – זה הדיווח שאני קיבלתי, ואם אני טועה אני אשמח לקבל ממך פידבק.

“מאז הסיור פנה אחד מנציגי במשרד התקשורת לנציגי המועצה האזורית, ניסה לברר איתם בניסיון לזרז את ההזמנה, אחרי שקיבלנו את הפנייה. החברה טוענת שהיא גם פנתה בעצמה למועצה, ולא נענתה, לא קיבלה תשובה, לא קיבלה את ההזמנה. אם תתקבל הזמנה, חברת בזק תפרוס, ובית הספר יחובר לתשתיות – הם אומרים שתוך 22 יום.

“אז מה שאני מבקש הוא שתעשה על זה מעקב אישי, תבדוק שההזמנה יצאה, תראה, תתעד אותה, את ההזמנה, ובוא נספור מרגע ההזמנה 22 ימים ונראה אם יש איזו תקלה והחיבור לא התקיים”.