שר התקשורת בערוץ 2: ההחלטות בנושא הסלולר יתקבלו בתוך 2-3 חודשים; בתוך כשנה יוכל הצרכן בישראל ליהנות מרשת 4G בין המתקדמות בעולם

שר התקשורת ח”כ גלעד ארדן רואיין בחמישי (16.1.2014) בערב ב”תוכנית חיסכון” בערוץ 2 בהנחיית אורן וייגנפלד ובהשתתפות הכתבת נועה אורון.

שר התקשורת נשאל לגבי רפורמת הדור הרביעי (4G) בסלולר ואמר בתשובה לשאלה: “אין שום רפורמה בהמתנה. ההיפך. אני עשרה חודשים בתפקיד ונושאים שעוכבו שנים רבות במדינת ישראל בהם אנו מפגרים אחרי המדינות המתקדמות לפעמים בעשור, הם ‘עפו קדימה’ והגיעו להכרעות סופיות”.

לדברי שר התקשורת הדור הרביעי הוא “נושא מרכזי על סדר היום של המשרד והייתה התקדמות אדירה”. הוא סיפר על ביקור של אנשי המשרד בראשותו במדינות אחרות “כדי לראות איך נעשה המעבר לדור הרביעי וזאת כדי שקצב הגלישה של כולנו באינטרנט וקיבולת הנתונים תהיה מהירה יותר”.

לדברי ח”כ ארדן הנושא של חלוקת תדרים הוא בעייתי “כיוון שבישראל סך התדרים מצומצם בגלל צורכי מערכת הביטחון. אנחנו עושים תהליך מאוד מאוד מסובך של הקצאת התדרים הללו. חברות הסלולר מנסות יחדיו לבנות רשתות של דור רביעי. ההחלטות בנושא זה יתקבלו בתוך 2-3 חודשים”. לדבריו “הצרכן בישראל יוכל ליהנות בתוך כשנה מרשת דור רביעי בין המתקדמות בעולם”.

לגבי רפורמת הפס-הרחב אמר שר התקשורת כי זהו “נושא שתקוע עשור והתקדם ב- 4-5 החודשים האחרונים כפי שלא התקדם מעולם”. הוא ציין את העובדה שהמשרד נקב במחירים חדשים והדבר בא כבר לידי ביטוי שבתוך יומיים ירדה המנייה של חברת בזק בשיעור של 7%(-). “האנליסטים כנראה מבינים שעומדת לפרוץ כאן תחרות שתוריד את מחירי הטלפוניה והאינטרנט בעוד 3-4 חודשים”.

שר התקשורת אמר עוד כי “אני מתחייב לך שאת התוצאות הציבור יראה וירגיש בהמשך. הדברים מתקדמים”.

יצויין כי ביום חמישי (16.1.2014) בשעות הצהריים — אחרי שהדבר פורסם בכמה מכלי התקשורת ואתרי החדשות המקוונים — פירסם משרד התקשורת הודעה לעיתונות שכותרתה “משרד התקשורת החל בשימוע על רפורמת ‘הפס הרחב’ באינטרנט”. מעניין כי התאריך של ההודעה לעיתונות הוא דווקא של יום קודם לכן, 15 בינואר 2014.