שר ההגנה האמריקני לשעבר ב- Focus 2013 [הכנס השנתי של חברת מקאפי (מקבוצת אינטל)]: העולם חייב להבין את האיומים הסייבריים

19:15 05.10.2013

קטגוריות: אבטחת מידע/סייבר

תגים: , , , ,

ליאון פנטה, לשעבר שר ההגנה וראש ה- CIA בארצות הברית, שהירצה ב- Focus 2013 הכנס השנתי של חברת McAfee (מקבוצת Intel) בלאס וגאס אמר כי העולם חייב להבין שאיומים סייבריים הם למעשה התקפות משתקות.

לדברי Leon Panetta, יש צורך רב בשיתוף פעולה גדול יותר בין המגזר הפרטי לבין הממשלה והצבא ושיתופיות במידע שבידי כל אחד מהצדדים.

הוא קרא גם ליותר השקעות ממשלתיות בטכנולוגיות וביכולות סייבריות במיוחד כדי למשוך כוח אדם טוב, להכשירו בהתאם ולשמרו לשם התגוננות סייברית.

“בדיוק כמו שסופת ההוריקן סנדי שיתקה את החוף המזרחי של ארצות הברית בשנת 2012 כך גם התקפה סייברית מאסיבית עלולה לשתק מדינה באמצעות פגיעה במערכות החשמל, המים והתחבורה”, אמר פנטה.

ליאון פנטה התייחס גם לנאום שלו מחודש אוקטובר 2012 כשדיבר על “פרל הרבור סייברי” ואמר כי האמין שהדבר אפשרי. “ראיתי את האנשים המבריקים ביותר עובדים על וירוסים רבי-עוצמה ואם אנו עובדים על סוג זה של דברים כדי להגן על עצמנו אזי סביר שגם היריבים שלנו עושים כך”, אמר.

הוא הוסיף כי הדבר מבשר רעות שאיומים סייבריים הגיעו לרמה גבוהה באותו זמן בו ארה”ב ניצבת בפני חוב עצום ומשבר פוליטי פנימי.

הוא קישר בדבריו בין האיום הסייברי לבין האיום הגרעיני ואמר כי נדרשת אותה תגובה לשניהם: “כאשר עוצמה גרעינית הפכה למציאות התאגדו מדינות יחדיו כדי להתגונן מפני הפצת הגרעין וקבעו חוקים. אנו צריכים לעשות אותו הדבר בתחום הסייבר”.