דיון ראשון של הוועדה המיוחדת לדיון בהצעת חוק השידור הציבורי, התשע”ד – 2014 בראשון ח”כ קארין אלהרר

הוועדה המיוחדת לדיון בהצעת חוק השידור הציבורי בראשות ח”כ קארין אלהרר (יש עתיד) החלה ב- 11 ביוני 2014 את הדיונים במסגרת הכנת הצעת החוק לקריאה שנייה ושלישית.

בוועדה חברים גם ח”כ חמד עמאר (הליכוד ביתנו), ח”כ רינה פרנקל (יש עתיד), ח”כ דוד צור (התנועה), ח”כ איילת שקד (הבית היהודי), ח”כ עיסאווי פריג’ (מרצ), ח”כ נחמן שי (העבודה), ח”כ איתן כבל (העבודה) וח”כ דוד אזולאי (ש”ס).

בדיון השתתפו שר התקשורת גלעד ארדן ושר האוצר יאיר לפיד וכן הוזמנו אליו נציגים רבים נוספים בהן נציגי משרדי התקשורת, האוצר, החינוך, הביטחון, הכלכלה, משרד ראש הממשלה ועוד. כמו כן הוזמנו נציגי הנהלת רשות השידור וועדי העובדים ברשות, ומוזמנים רבים נ וספים.

שר האוצר אמר כי “הגוף המשדר החדש יהיה עצמאי ומשוחרר מלחצים פוליטיים. פוליטיקאים לא צריכים להיות מעורבים בתקשורת: לא ראשי ממשלה, לא שרי אוצר, לא שרי תקשורת. לנו הפוליטיקאים לא תהיה דריסת רגל”. בסיום דבריו פנה השר לעובדי הרשות שנכחו בדיון ואמר להם כי “אלו לא ימים קלים עבורכם.  הקדשתם שנים רבות לרשות השידור. הזיכרון הקולקטיבי שלנו עוצב במידה רבה על ידי עובדי הרשות: “ניקוי ראש”, אולימפיאדות ומלחמות. משהו השתבש אבל לנצח צריך להודות על חלקה של הרשות ביצירתה של אומה”.

קובי אמסלם הממונה על השכר באוצר אמר כי “התחלנו משא ומתן עם נציגי העובדיםו העיתונאים. היו כבר שלוש-ארבע פגישות רציניות וארוכות ונמשיך אותן הכי מהר שאפשר. נסדראת תנאי הפרישה הכי טוב שאפשר”. אמיר לוי הממונה על אגף התקציבים באוצר אמר כי “אין פה רפורמה נגד העובדים ככל שזה תלוי בנו נשב למו”מ הוגן וננסה להגיע להבנות. אי אפשר לדבר על יוקר מחיה כשיש גוף שעולה מיליארד שקל ואנחנו מאפשרים זאת כשאפשר לעשות גוף יותר יעיל. את ההוצאות העודפות משלם בסוף הציבור. החוק החדש מציע הכנסות מובטחות ללא מנגנון גבייה. תזכרו שמטרת התשלומים של הציבור היא לכסף שילך למסך ואת זה מבטיחה ההצעה החדשה”.

הוועדה צפויה לקיים בשבועות הקרובים דיונים אינטנסיביים, במטרה לסיים להכין את ההצעה לקריאה שנייה ושלישית בהקדם. נוסף לישיבת הפתיחה, יתקיימו חמש ישיבות נוספות בשבוע וחצי הקרובים כשבתוך חודשיים היא אמורה להכין את הצעת החוק לקריאות שנייה ולשלישית.