שרת התחבורה של הולנד שוקלת לאסור שימוש בסלולר בזמן דיווש על אופניים

Melanie Schultz  שרת התחבורה של הולנד שוקלת לאסור שימוש בסלולר בזמן דיווש על אופניים. היא הודיעה על כך ב- 26.5.2016 לחברי פרלמנט בהולנד.

לפני שנה התנגדה השרה לאיסור כזה משום שלדעתה לא ניתן לאכוף אותו. ואולם היא שינתה עתה את דעתה משום שכל מסעות הפרסום (קמפיינים) המתריעים בפני אנשים בדבר הסיכונים של שימוש בטלפונים ניידים בעת רכיבה על אופניים – נכשלו ולא השיגו את ההשפעה הרצוייה.

אחד מכל שלושה בני 12-21 משתמש בסלולר בזמן הדיווש. עפ”י בדיקות שונות, לשימוש בטלפון הנייד הייתה השפעה משמעותית ב- 20% ממספר תאונות הדרכים בהן היו מעורבי רוכבי אופניים בני פחות מ- 25 במדינה.

לכך יש להוסיף את מסע הפעילות הנמרץ של Michael Kulkens שבנו בן ה- 13 נהרג אשתקד בעת שהשתמש בסלולר כשרכב על אופניו. בראיון ל- RTL אמר האב, שגם הגיע לפרלמנט כדי להתריע על התופעה, כי הנהגת שפגעה בבנו וגרמה למותו לחלוטין אינה אשמה במוות וחייה נהרסו בעקבות כך.

אשתקד הודיעה חברת האוטובוסים ורכבות הטראם HTM כי נהגיה נאלצו לנקוט צעדי התחמקות לפחות 40 פעמים ביום בשל העובדי שרוכבי אופניים עסוקים יותר מידי בטלפון הסלולרי שלהם תוך כדי דיווש ואינם שמים לב לדרך שלפניהם.