שע”מ הודיע על כוונת התקשרות בשירות ענן מנוהל (SAAS – התחזוקה מבוצעת ע”י ספקית הענן) ב- Region הישראלי, על פלטפורמת גוגל בענן במסגרת פרוייקט “נימבוס” (GCP)

חטיבת בסיסי נתונים בשירות עיבודים ממוכן (שע”מ)/משרד האוצר הודיעה על כוונת התקשרות בשירות ענן מנוהל (Service as a Software, SAAS – התחזוקה מבוצעת ע”י ספקית הענן) ב- Region  הישראלי, על פלטפורמת גוגל בענן במסגרת פרוייקט “נימבוס” (Google Cloud Platform, GCP). זאת בהיקף של 120,000 דולר לתקופה של שנה.

אמנון אוסטרליץ מנהל החטיבה [הערה: בטעות נכתב במקור – מנהלת החטיבה] כותב בין היתר בהודעה על כוונת ההתקשרות כי “שע”ם הינה יחידת סמך של רשות המיסים המספקת שרותי מחשוב לרשות המיסים בישראל.

“רשות המסים מעוניינת בשירות ענן מנוהל  ב- Region הישראלי על פלטפורמת גוגל בענן נימבוס  (GCP) שמהותו העברת וסנכרון של נתונים בין ה- on prem והענן.

“רשות המסים מבקשת להתקשר עם חברת Google  לשכירת שירות ענן מנוהל (SAAS) במוצר  Apache Kafka באיזור רשות המסים בענן של גוגל ( Landing Zone  GCP של רשות המיסים).

“המוצר המבוקש הינו בעל המאפיינים התואמים את דרישות רשות המסים ליישום העברת וסנכרון נתונים בזמן אמת בין אתר שעם לענן, בקצבים גבוהים ואמינות גבוהה, הרצת חוקים ועיבודים בזמן אמת (כדוגמת אגרגציות, טרנספורמציות, joins) על נתונים זורמים (Streaming Data). המוצר נועד להתמודד בצורה הטובה ביותר עם העברת כמויות גדולות של נתונים בקצבים גדולים (עד ג’יגות בשניה)”.

בנימוקים לכך שמדובר בספק יחיד נאמר כי “חברת Google  מספקת שירותי ענן כחלק ממכרז נימבוס. רשות המסים הקימה Landing Zone לטובת החצנת שירות API להקצאת מספר חשבונית במסגרת חקיקת “חשבונית ישראל”  לבתי תוכנה צד ג’.  במסגרת עבודה של שע”ם בענן של GCP זה המוצר היחידי והבלעדי שאיתו ניתן לקבל את השירות המבוקש. כיום אין שירות אחר בעל היכולות המפורטות לעיל שפועל  באיזור הישראלי של גוגל וניתן לרכוש אותו. Apache Kafka הינו שירות ענן מנוהל (SAAS) המשמש להעברת וסנכרון נתונים בין אתרים הפועל ב- Region הישראלי של גוגל ( GCP), ואינו חלק ממכרז נימבוס. המוצר הינו ייחודי בענן גוגל (GCP) וחלק משירותי הענן של GCP. לחברת Google  אין משווקים מטעמה למוצר  Apache Kafka כשירות SAAS שרץ ב-  GCP  ב- Region הישראלי, ועל כן החברה הינה המשווקת הבלעדית של השירות בענן GCP בארץ”.