שני (15.6) – המועד האחרון להגשת עדכון מטעם המדינה בעתירה לבג”ץ של חברת בזק

מחר, יום שני, 15 ביוני 2020, הוא המועד האחרון שהתיר בג”ץ לשר התקשורת, מנכ”ל משרד התקשורת ומשרד התקשורת ואחרים להגיש הודעת עדכון לגבי עתירה של בזק החברה הישראלית לתקשורת בע”מ.

ב- 30 בינואר 2020 ניתנה ההחלטה הבאה ע”י שלושה שופטי בג”ץ: “בפתח הדיון ביקשנו מן המדינה להבהיר מהו פרק הזמן הצפוי להשלמת עבודתו של הצוות המקצועי, ולא כל שכן בהתחשב בזמן הרב שחלף והערך שנודע לקבלת החלטות במהירות ראויה. לאחר הפסקה בדיון והתייעצות נמסר לנו כי הצוות ישלים את עבודתו ויגיש את המלצותיו בתוך ארבעה חודשים מהיום. הנחתנו היא שכך ייעשה. הודעת עדכון מטעם המדינה תוגש לא יאוחר מיום 15.6.2020 ויש לקוות שלא יוגשו בקשות לקבלת ארכה בעניין זה. לאחר מכן נחליט על המשך הטיפול בתיק. הצדדים שומרים על טענותיהם”.

יום קודם לכן, ב- 29 בינואר 2020, פירסמתי כאן באתר:

בשעה 09:00 יתקיים בבית-המשפט העליון דיון בעתירה בג”ץ 1204/19. העתירה הוגשה ע”י בזק החברה הישראלית לתקשורת נגד שר התקשורת, המנכ”ל, משרד התקשורת, ממשלת ישראל, שר האוצר, והחברות: הוט טלקום שותפות מוגבלת; איי.בי.סי איזראל ברודבאנד קומפאני (2013) בע”מ [Israel Broadband Corporation, IBC]; פרטנר תקשורת ופרטנר פתרונות תקשורת נייחים שותפות מוגבלת; 012 טלקום ו- 012 סמייל טלקום בע”מ; סלקום ישראל וסלקום תקשורת קווית שותפות מוגבלת; 013 נטוויז’ן בע”מ; ועידן פתרונות קונפרנסינג עסקיים שותפות מוגבלת; הוט מובייל והוט מובייל תקשורת בינלאומית בע”מ; טריפל סי מחשוב ענן בע”מ; גולן טלקום וגולן טלקום בינלאומי בע”מ; גלי פון בע”מ; פרי טלקום בע”מ; רמי לוי שיווק השקמה תקשורת בע”מ; בינת עסקים בע”מ; הום סלולר בע”מ; סלקט תקשורת בע”מ; טלזר 019 שירותי תקשורת בינלאומיים בע”מ;  השקמה אן.ג’י אן. תקשורת בינלאומית 015 בע”מ; סלראן תקשורת סלולרית בע”מ; הוט נט שירותי אינטרנט בע”מ; קולנט תקשורת בע”מ; אינטרנט רימון ישראל 2009 בע”מ; אינטרנט בינת בע”מ; מארס 019 טלקום בע”מ; אר.אל אינטרנט ורשתות בע”מ; עמית – נט טלקום בע”מ; איי.טי.סי.נ.ג בע”מ; אמאנטק איי.אס.פי בע”מ; וואי-טק פתרונות בע”מ; 099 פרימו תקשורת בע”מ; קוויק לינק 011 לעסקים בע”מ [בסך הכל 42 משיבים לעתירה].

“עניינה של העתירה בבקשת העותרת, ‘בזק’ החברה הישראלית לתקשורת כי בית-המשפט הנכבד יורה לשר התקשורת לפעול לביטול חובת ההפרדה המבנית בינה ובין שלוש חברות-בנות שלה [חברת שידורי הלוויין DBS/YES; בזק בינלאומי; פלאפון תקשורת] כפי שמעוגנת ברישיונה הכללי למתן שירותי בזק פנים-ארציים.

“זאת, לטענת העותרת, בהתבסס על התחייבות נטענת של המשיבים במסמך מדיניות של שר התקשורת מיום 2.5.2015 בנושא ‘הרחבת התחרות בתחום התקשורת הנייחת – שוק סיטונאי’ והלטת הממשלה מס’ 157 מיום 13.5.2013 בעניין ‘עיגון סמכויות שר התקשורת לצורך יישומו של שוק סיטונאי’.

“לחילופין, ביקשה העותרת את ביטול ההפרדה המבנית ביחס לכל אחת משלוש החברות-הבנות, וזאת לאלתר או בלוחות זמנים קצובים שייקבעו לשם כך”.