שני פרוייקטים של משרד התקשורת – בדו”ח “מבט על פעילות התקשוב הממשלתי לשנת 2019” שפירסמה רשות התקשוב הממשלתי

רשות התקשוב הממשלתי במשרד ראש הממשלה פירסמה (15.4.2019) את “מבט על פעילות התקשוב הממשלתי לשנת 2019” – תמונת מצב על הפעילות בתחום התקשוב הממשלתי בשנת 2018 ועל התכניות למימוש המטרות והיעדים של הממשלה בתחום זה לשנת 2019. ידיעה על כך פירסמתי היום כאן באתר.

הדו”ח מתייחס לשני פרוייקטים של משרד התקשורת:

ניהול מערך הספקטרום האלקטרומגנטי – “ספקטרום התדרים האלקטרומגנטי הינו משאב לאומי המנוהל על ידי משרד התקשורת. אגף תכנון והנדסת ספקטרום במשרד אחראי להקצאת תדרי רדיו למשתמשים ביטחוניים ואזרחיים, הענקת רישיונות הפעלה לשימוש בתדרים, גביית אגרות הקצאת תדרים, מתן אישורים שונים לשימוש בציוד אלחוטי, מתן רישיונות סחר לגופים. אגף מטפל בביצוע בדיקות הנדסיות בתחום המיקרוגל ושידורים לציבור, תכנון הספקטרום האלקטרומגנטי תוך שילוב בין מערכת הרישוי לבין סדין התדרים, יישום החלטות וועדת תדרים ורישום מול ארגון ITU.

“מערכת לניהול מערך הספקטרום תאפשר מיחשוב אינטגרטיבי בטכנולוגיה מתקדמת, ותיתן מענה לכלל תהליכי העבודה הנדרשים באגף ספקטרום במשרד, לרבות בניית ממשקים למערכות מחשוב רלבנטיות נוספות ולמערכת מרכבה לצורך ניהול גביית האגרות. המערכת תאפשר מתן שירותים מתקדמים לציבור באמצעות שירותים מקוונים להגשת בקשה להקצאת תדרים, מעקב אחר סטטוס הפניות וקבלת הרישיון”.

סטטוס וביצוע 2018: גובשו הדרישות ופורסם המכרז; יעדים לשנת 2019: בחירת ספק זוכה והתנעת הפרוייקט.

מערכות בתחום התקשורת על תשתית CRM בענן ציבורי – “משרד התקשורת אמון על אסדרה, פיקוח ואכיפה על שירותי התקשורת בישראל. כחלק מהשירותים השונים, המשרד עוסק במתן רישיונות להפעלת תדרים אלקטרומגנטיים, מתן רישיונות והיתרים מתוקף חוק התקשורת, מתן רישיונות והיתרי דואר מתוקף חוק הדואר, מתן אישורים לציוד תקשורת, טיפול בפניות הציבור בנושאים אשר בסמכות ואחריות המשרד, הקצאת מיספור, פיקוח ואכיפה.

“פרויקט פיתוח היישומים על תשתית CRM בענן מיועד ליצור תשתית חדשנית, נוחה, אמינה ויעילה להקמת יישומים שונים שיאפשרו את שיפור השירות לציבור ולגורמים המפוקחים על ידי המשרד. תשתית זו תאפשר פיתוח מהיר ( Time to Market) וגמיש בהתאם לצרכי הלקוחות ושינויי הדרישות. בשלב הראשון יפותחו חמישה יישומים בסיסיים בעלי אופי של ספק – לקוח”.

סטטוס וביצוע 2018: גובשו הדרישות ונכתבו מסמכי איפיון על; יעדים לשנת 2019 פרסום מכרז, בחירת ספק זוכה ויישום שתי מערכות.