שני סקרים, ממצאים שונים: האם האמריקנים בעד או נגד מחשוב לביש?

לאחרונה פורסמו ממצאי שני סקרים שונים לגבי מידת נכונותם של האמריקנים לאמץ מחשוב לביש [wearable computing].

דו”ח של חברת המחקר Forrester Research שפורסם ב- 25 ביוני 2013 אומר כי 21.6 מיליון אמריקנים (כ- 12 אחוזים) מוכנים ללבוש פריט חיישנים דוגמת משקפיים (כמו משקפי Google Glass) אם מדובר במותג ידוע שניתן לבטוח בו.

האנליסטית שרה רוטמן מחברת המחקר פורסטר ריסרץ’ מכנה את הצרכנים המוכנים לעשות זאת בשם  “Glass Gravitators” [כשמחציתם הם מקרב דור ה- Gen Z ודור ה- Gen Y] ואומרת כי “אין לנו ספק ש- Glass יהיה ה- iPhone הבא”. בין היתר היא מציינת כי המשקפים הללו ישנו את הקשר שבין המשווקים לבין הצרכנים.

סקר טלפוני של Opinion Research Corp שנערך עבור חברת Modis בקרב אמריקנים בני 18 ויותר וממצאיו פורסמו ב- 3 ביולי 2013 אומר כי חלק משמעותי מקרב בוגרי קולג’ים בעלי משכורות של יותר ממאה אלף דולר בשנה לא ימהרו לרכוש פריט מחשוב לביש.

רק 34% מקרב הנשאלים ישקלו לרכוש וללבוש פריט מחשוב לביש דוגמת iWatch של חברת Apple או Google Glass. בקרב בעלי הכנסה שנתית של 35,000 דולר אחוז המתעניינים בטכנולוגיה זו גדל ל- 47%.

מקרב כל קבוצות הגיל, ההכנסות ורמות ההשכלה, 42% יהיו מוכנים לרכוש שעון-יד חכם ו- 39% – משקפים חכמים.