שני מרכזים רפואיים לבריאות הנפש פירסמו התקשרויות בפטור ממכרז לרכישת טלפונים ציבוריים אנטי-ונדליים

שני מרכזים רפואיים לבריאות הנפש (השייכים למשרד הבריאות) פירסמו בנפרד התקשרויות בפטור ממכרז לרכישת טלפונים ציבוריים אנטי-ונדליים.

כוונת ההתקשרות הראשונה היא של מרכז רפואי לבריאות הנפש ע”ש יהודה אברבנל בבת ים [בית-חולים פסיכיאטרי ממשלתי] שם מדובר ב”רכישת טלפונים אנטי-ונדליים עבור מאושפזים במחלקות אשפוז פסיכיאטריות – תחלופה לטלפונים ציבוריים. עד כה חברת בזק סיפקה מכשירי טלפון ציבוריים מברזל. עקב בעיות בתיקון תקלות והתמשכות של הגעת טכנאי הוחלט על הסרת הטלפונים הציבוריים והחלפתם לטלפונים אנטי-ונדליים עם קו פתוח. נרכשו 12 מכשירים מאותו הספק [דרור לוי אלקטרוניקה בע”מ]. המוצרים החלופיים עשויים מפלסטיק ואינם עונים על הצרכים כי מדובר במחלקות פסיכיאטריות מסוכנות אשר שבר פלסטיק הופך להיות כלי מסוכן למטופל ולסובבים.

כוונת ההתקשרות השנייה (עם אותו הספק) היא של המרכז הירושלמי לבריאות הנפש (ברה”ן), כפר שאול ואיתנים. בכוונת ההתקשרות נאמר כי “עד שנת 2020 חברת בזק סיפקה מכשירי טלפונים ציבוריים למוסדות. לפני מספר שנים נסגרה מחלקת הטלפונים בחברת בזק עקב אי ביקוש.

“עקב הונדליזם הקיים במחלקות אשפוז פסיכיאטריות יש דרישה לטלפונים עמידים בפני שברים עשויים ברזל.

“מזה כשלוש שנים אנו רוכשים מכשירי ברזל אנטי ונדלים למחלקות. המכשירים עמידים יחסית ועומדים בתנאים הנדרשים.

“[…]  בבדיקה של הנושא, בית-חולים אברבנאל בחן את השוק לפני כשנה ופירסם את הספק דרור לוי כספק יחיד, ורכש ממנו 10 מכשירים לבית החולים. לא התקבלו השגות לעניין הפרסום”.

* יצויין כי בתחילת שנת 2023 פירסם שירות בתי-הסוהר (שב”ס) הועה על כוונת התקשרות עם חברת  י. שטרן הנדסה (1989) בע”מ לצורך “אספקה של מערכות מים אנטי-ונדליות לרבות חלקי חילוף ואביזריהם”.