שלמה פילבר (“עד המדינה”) עושה צחוק מתכניות שר התקשורת והמנכ”לית

ב- 21.9.2021 פירסם אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ אייטם תחת הכותרת: שלמה פילבר (“עד המדינה”) עושה צחוק מתכניות שר התקשורת והמנכ”לית.

כשהועלה האייטם הזה לאתר שלו, אבי וייס סיווג אותו כ’בלעדי’. מה שהחל בתחילת אותו השבוע כאייטם ‘בלעדי’, ככל הנראה נרטב בגשם הלילי שירד בין חמישי בלילה לשישי בבוקר, הצטנן טיפה בצינת הקור של שישי 24.9.2021, ובשעה 09:50 בשישי שינמך אבי וייס [תושב ראשון] את הסיווג מ’בלעדי’ ל’ראשונים לדווח’.

לא אכנס כאן לכל הדברים שאבי וייס כותב על שלמה פילבר בעידן שלאחר הגשת כתב האישום [ת”פ 67104-01-20, מדינת ישראל נגד בנימין נתניהו ואחרים]. אגיד רק שבקרוב, כך אני מקווה, אכתוב כאן על היבט מסויים בקשר בין שני הג’נטלמנים הללו.

= = = = = = = = = = = =

הפעם אני מבקש לכתוב על משהו שנתקלתי בו (ולא בפעם הראשונה) אצל אבי וייס. לא אכביר במילים: אני מזמין אתכם לקרוא את ארבעה הקטעים הבאים. כמו שנהוג לומר כיום: לא נגעתי.

אזהרה מראש! קודם שאתם מתחילים לקרוא, מלאו את ראותיכם באוויר כיוון שהקריאה של 4 הקטעים הללו  תותיר אתכם חסרי נשימה!

+ הפרק של משרד התקשורת הוא אוסף של ספינים ירודים וזבל ממוחזר, מה שמאפשר ל”עד המדינה המדומיין” שלמה פילבר, “לעשות צחוק” מהתכנית של צמרת משרד התקשורת (שר – יועז הנדל ומנכ”לית – לירן אבישר בן-חורין), תוכנית, שלדבריו היא “Cut & Paste”  לתכנית שלו מלפני כ-5 שנים, תכנית, שהוצגה “כשוחד לקבוצת בזק” ובעקבות טענה זו נפתחה חקירת תיק בזק, שהפך לתיק 4000 [הערה: שימו לב שאבי וייס לא סגור לגבי אותן הכתיבה “תוכנית”/”תכנית”. בנוסף, לכתוב את המלה “תוכנית” ארבע פעמים באותו המשפט זה טיפ טיפה מוגזם, הלוא כן?]

+ לכן, שלמה פילבר, “צוחק” על תכניות השר יועז הנדל וצמרת משרד התקשורת וצייץ על כך מספר רב של פעמים, ובין היתר, בשבוע החולף הוא צייץ בחריפות כאן,  בוויכוח פומבי ארוך, שהוא מנהל עם כמה “לשעברים” בטוויטר, ובראשם שלמה רז, כאן, לשעבר מבכירי משרד מבקר המדינה ואחד מראשי כותבי דו”ח מבקר המדינה, מה שקדם ל”חקירת תיק בזק” ע”י רשות ניירות ערך, מה שהוביל למעצרו של שלמה פילבר ולסיום הקריירה שלו כמנכ”ל, תיק חקירה, שבינתיים נסגר בשקט. [הערה: במשפט הארוך הזה היו גם ארבעה קישורים שהסרתי לצורך נוחות הקריאה; אגב ראוי לדייק בתוארו בעבר של שלמה רז: דובר משרד מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור לשעבר].

+ מעיון ביומן של מנכ”לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין  מבינים מייד למה משרד התקשורת עובד עקום, שומע רק את צד ההיצע (ולא שומע בכלל את צד הביקוש, לרבות נציגי הציבור המוסמכים), כאילו המשרד הוא “סניף לובינג” (מה שמתמחה בעלה של המנכ”לית…), לובינג של חברות התקשורת ולא משרד ממשלתי, שניזון מהכיס של כולנו ושנועד לשרת את הציבור הרחב ולענות על האינטרסים של הציבור הרחב. [הערה: במשפט הארוך הזה היו גם שלושה קישורים שהסרתי לצורך נוחות הקריאה].

+ יתרה מכך, אגף מנהל ומשאבי אנוש, שבו יניב חפר עובד, שהתמחה בזריקת גמלאי המשרד ל”פח האשפה” ו”שדידת כספם”, התמחה ומתמחה בחלוקת “ציונים לשבח” לעצמו, ואביבית מסבנד, הבוסית, דאגה לעצמה לפרס כספי נכבד כ”עובדת מצטיינת, במקום שהפרס הזה יילך לעובד\ת ולא למנהלת בכירה מאוד, וגם דאגה לתוספות שכר לעצמה כדירקטורית בדואר (מהלך לא חוקי, שהצלחתי לבלום ברגע האחרון”.

= = = = = = = = = = = =

שתי יממות לפני פרסום אייטם זה כאן באתר, מסתבר שאבי וייס פירסם עוד אייטם אחד המספק אף הוא דוגמה מוחשית למה שנטען כאן. תחת הכותרת “מחקר: יש פער אמון באבטחת הסייבר במגזרי הקמעונאות, המסעדות והאירוח“, פורסם המשפט הבא [שוב: לא נגעתי]:

נתוני המחקר, בדקו בבקשה! כיצד עסקי מסעדות, קמעונאות ואירוח מנהלים סיכוני אבטחת מידע – מחקר משותף של המרכז לחקר מגזר האירוח באוניברסיטת קורנל (CHR)  עם FreedomPay  שעוסקת במסחר מונע נתונים, נתונים המבוססים על סקר של 300 משיבים עבור עסקים/ארגונים קטנים, בינוניים וגדולים במגזרי האירוח, הקמעונאות, המזון והמשקאות, ושנערך ע”יHanover Research חושפים, שבעוד שכמעט כל (96%) בעלי העניין בתחום הקמעונאות, המסעדות והאירוח, שענו לסקר, בטוחים בתהליכי הערכת הסיכונים הפנימיים של החברות שלהם, שביעות הרצון שלהם (95%) מרמת אבטחת המערכות בחברה אינה עולה בקנה מידה אחד עם המציאות: שליש מהחברות (31%) חוו פרצה לנתונים בהיסטוריה של החברה שלהן. מבין החברות, שחוו פריצה, 89% נפגעו יותר מפעם אחת בשנה, ו- 69% מהעסקים הקמעונאיים נפרצו למעלה מ- 3 פעמים בשנה”.

ועכשיו, אתם יכולים שוב לקחת נשימה עמוקה.

= = = = = = = = = = = =

בחייך, תן לנשום, אבי וייס. כתבתי כבר בעבר שכדאי שתשתמש בסימני פיסוק ובמיוחד שים נקודה כדי להפריד בין משפט למשפט במקום משפט אחד ארוך כאורך הגלות.

= = = = = = = = = = = =

עוד רגע: רגע של עברית [והפעם: שוב על העתק והדבק]

בהמשך לכל הפעמים הקודמות בהן כתבתי על טעויות עברית באייטמים שפירסם אבי וייס, להלן עוד שני מקרים. אבי וייס מאוד אוהב לכתוב על כל/כמעט כל העיתונאים בישראל שעשו Cut & Paste להודעות של משרד התקשורת (מבלי שהבינו דבר וחצי דבר על מה הם כותבים).

אני מבקש להפנות תשומת ליבכם לשני מאמרים מקצועיים של כותב חיצוני שפורסמו ב’טלקום ניוז’. לכאורה [עומדת חזקת החפות, כמו שאבי וייס אוהב לכתוב] אולם נראה כי הוא לא מקפיד לקרוא באופן מלא את מה שהכותבים-האורחים כותבים עבורו  ומפרסם את הדברים כמות שהם:

+ איך יתכן שבמאמר מקצועי אחד הכותב משתמש במלה “אלא”  ובפיסקה אחרת הוא משתמש במלה “אלה” כשבשני המקרים הכוונה זהה.

+ ומעברית לאנגלית: כיוון שאנגלית אינה שפת האם של אותו כותב אצל אבי וייס, היה ראוי להקדיש ולו מספר שניות לבדוק נכונות הכיתוב קודם לכן: דומני כי באנגלית אין דבר כזה כמו שמופיע במשפט “תשתיות מחשוב – לא רק Someone Elses Computer”. לדעתי צריך להיות כתוב: תשתיות מחשוב – לא רק Someone Elses Computer.

= = = = = = = = = = = =