שלוש חברות מחקר מפרסמות, בנפרד, דו”חות לגבי מכירות המחשבים האישיים ברבע השלישי של 2021:

שלוש חברות מחקר, מפרסמות בנפרד, דו”חות על מכירות המחשבים האישיים ברבע השלישי של השנה הנוכחית:

■ דו”ח של חברת המחקר Canalys  שפורסם ב- 11 באוקטובר 2021 אומר כי הגידול בשוק המחשבים האישיים העולמי ירד ברבע השלישי של שנת 2021 לגידול בשיעור של 5% כשמכירות המחשבים הנייחים, הניידים והנוטבוקים (כולל תחנות עבודה) הגיע ל- 84.1 מיליון יחידות.

חברת המחקר מציינת כי למרות הירידה בגידול, הרי שעדיין מדובר בכמויות גדולות, במיוחד בהתחשב במכירות של הרבעון המקביל שנה קודם לכן.

בהקשר למחסור במוליכים-למחצה, חברת המחקר אומרת כי הירידה באספקת מחשבים אישיים בעקבות כך צפוייה להימשך לתוך שנת 2022. בתקופת חגי סוף השנה האזרחית (ברבע הרביעי של שנה זו) לא כל רכישות המחשבים – ייענו.

את השוק הובילה ברבע השלישי של שנה זו חברת Lenovo עם מכירות של 19.8 מיליון יחידות (גידול רבעוני שנתי של 2.5%). במקום השני ניצבת חברת HP שחוותה ירידה של 5.7%(-) במכירותיה ברבעון זה. שלישית חברת Dell עם גידול מרשים של 26.7% ליותר מ- 15 מיליון יחידות.

■ דו”ח של חברת המחקר IDC  שפורסם ב- 10 באוקטובר 2021 אומר כי המכירות העולמיות של מחשבים אישיים מסורתיים (נייחים, ניידים ותחנות עבודה) הסתכמו ברבע השלישי של השנה הנוכחית ב- 86.7 מיליון יחידות, גידול של 3.9% לעומת הרבע המקביל בשנת 2020.

לדברי International Data Corporation, מדובר ברבעון שישי ברציפות של גידול בשוק המחשבים האישיים.

■ דו”ח של חברת המחקר Gartner  שפורסם ב- 6 באוקטובר 2021 אומר כי שוק המחשבים האישיים העולמי גדל בשיעור של 1% ברבע הראשון של שנת 2021 בהשוואה למקבילו בשנה הקודמת.

לדברי גרטנר, עם הגידול בזמינות של חיסונים נגד קורונה, ההוצאות הצרכניות וההוצאות של מסודות חינוך למיניהם מתחילות לנוע מכאלה על מחשבים אישיים לעדיפויות אחרות, דבר המאט את המומנטום של השוק. זאת לעומת המשך הביקושים הגדולים בקרב המגזר העיסקי.