שירות בתי-הסוהר (שב”ס): מכרז לרכישה ושילוב מנוע חיפוש ארגוני בשב”ס

הגוף המפרסם: שירות בתי-הסוהר (שב”ס) – ארגון כליאה לאומי/ מינהל תמיכה לוגיסטית/מחלקת רכישות – ענף מכרזים [עבור מינהל הטכנולוגיות בשב”ס]

נושא המכרז: מכרז לרכישה ושילוב מנוע חיפוש ארגוני בשב”ס

מס’ המכרז: 371/2012

תאריך פרסום: 27 בדצמבר 2012

מועד אחרון: 11 במארס 2013

הערות: שירות בתי-הסוהר מעוניין ברכישה ושילוב של מנוע חיפוש ארגוני שיאפשר לממלאי התפקידים השונים בשירות לבצע חיפוש חופשי של פרטי מידע במאגרי השרות ובאתרי אינטרנט חיצוניים.

יעדים ומטרות: שיפור זמינות המידע העומד לרשות ממלאי התפקידים בארגון, ככל שמדובר במידע מובנה במאגרי מידע טבלאיים פנים ארגוניים ומידע בלתי מובנה במאגרי תוכן ספרתיים המכילים מסמכים קבצי שמע וקבצי ווידאו. גישה למידע הנמצא באתרי אינטרנט ובתוכם אתרי הרשתות החברתיות. מטרות שילוב מנוע החיפוש: מתן אפשרות חיפוש בכל מאגרי המידע הפנימיים מובנים ובלתי מובנים; מתן אפשרות חיפוש באתרי אינטרנט חיצוניים; הצגת תוצאות חיפוש בכל סוגי המקורות במשולב; התחשבות במושגי עולם התוכן של שב”ס; שליטה בשיטת מיון ומתן עדיפות בהצגת תוצאות חיפוש; ממשק אנוש יעיל ונוח.

בעיות ששילוב מנוע החיפוש בא לפתור: זמינות ברמה נמוכה של המידע; לא זמין בכלל (מערכות סגורות/ספריות פרטיות); זמין חלקית (רק חלקי מידע – כגון רשימת הקבצים – משוקפים למשתמשים); משך הזמן העובר מרגע הבקשה ועד שהמידע מוצג ארוך מאד (זמן התגובה המקובל הוא 2-3 שניות עד לתצוגת תוצאות); מהימנות המידע נמוכה מאד: אין “אמת אחת” בכל הנוגע למידע (קיימות אין ספור גרסאות לא עדכניות של אותו מידע); למשתמש אין יכולת לדעת את מידת העדכניות והמהימנות של המידע המוצג לו (ייתכן וחלו שינויים והוא עדיין עובד עם מידע מיושן ולא עדכני); בדרך כלל המידע המוצג למשתמש אינו המידע המלא הקיים במערכת, ייתכן והמידע הספציפי שהוא מחפש קיים במערכת, אבל למשתמש אין נגישות למידע (בגלל בירוקרטיה או סתם טעות); מידע ממקורות חוץ אינו זמין באופן מלא (אם בכלל הוא זמין); נגישות ואבטחת מידע: לא קיימת הגנה ברמת אבטחת מידע על מסמך בודד (קיימת הגנה בסיסית רמת שרת או ספריה); אין יכולת לאחזר מידע מקיף “360”: משתמש לא יכול לקבל בפעולה אחת מידע מקיף (360) אודות אובייקט מסוים; לא ניתן לבצע איחוד של מידע שנמצא במערכות/מאגרים שמחוץ לשב”ס; קושי לאתר את כל המידע הקיים על אסיר ולהציגו במאוחד.

השתלבות ביעדי הארגון – קשר לתכנית האסטרטגית של שב”ס; שילוב מנוע חיפוש ארגוני הוא רכיב בתכנית המחשוב האסטרטגית של מנהל הטכנולוגיות בשרות בתי הסהר; מנוע החיפוש יאפשר חיפוש פרטי מידע בשלושה סוגים של מאגרי מידע: מאגרי תוכן פנימיים, בסיסי נתונים פנימיים ואתרים חיצוניים כאשר אוסף פרטי המידע המהווים תוצאות החיפוש מוצגים במשולב; המנוע יאפשר חיפוש מהיר ופשוט באמצעות הקלדת מילות מפתח ויאפשר חיפוש מורחב וממוקד המגדיר תנאים מורכבים; המנוע יאפשר חיפוש ישיר על ידי המשתמש, או חיפוש עקיף באמצעות שילוב תהליך חיפוש ביישומים קיימים או עתידיים.

בין תנאי הסף: יצרן הפתרון המוצע הינו תאגיד שתחום עיסוקו העיקרי הינו מנועי חיפוש במשך 5 שנים לפחות, שקדמו למועד האחרון להגשת הצעות. הפתרון המוצע על ידי המציע משווק מסחרית בידי היצרן במשך 5 שנים לפחות, שקדמו למועד האחרון להגשת הצעות (כולל בגרסאות מוקדמות יותר). הפתרון המוצע, מותקן ועובד אצל, לכל הפחות, 100 תאגידים ציבוריים או מסחריים בארץ ו/או בעולם במהלך השנה האחרונה. המציע בעצמו התקין את הפתרון אצל לפחות 10 לקוחות בישראל. המציע מעסיק בארץ באופן רציף וקבוע בשלוש השנים האחרונות, לפחות 3 אנשי מקצוע מומחים בתחום, אשר קיבלו הסמכה רשמית מהיצרן ו/או הבעלים והוכרו כמוכשרים לבצע את המוגדר במכרז זה. נציגת היצרן בארץ מעסיקה באופן קבוע ורצוף בשנתיים האחרונות, לכל הפחות 5 (חמישה) מומחים טכניים שהוכשרו ע”י היצרן לתמוך טכנית בפתרון המוצע. המציע מפעיל באופן רציף לאורך שלוש שנים, לכל הפחות, מרכז תמיכה ושירות עבור היצרן ו/או מטעם היצרן וקיבל הסמכה לשמש כמרכז תמיכה כזה. מרכז תמיכה זה יכיל לכל הפחות 3 מוקדנים ויתמוך בעבודה לפחות בשעות עבודה מקובלות.