שופט קיבל חלקית בקשה של פרטנר לעיון במסמכי תיק דומה נגד סלקום; נגד 2 החברות יש 2 תביעות ייצוגיות נפרדות בנושא העברה שלא כדין של נתוני איכון של לקוחותיהן – לצדדים שלישיים

08:49 28.01.2018

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל משפט

תגים: , ,

בית-המשפט המחוזי מחוז מרכז בלוד קיבל חלקית בקשה של חברת פרטנר תקשורת לעיין במסמכי תיק דומה המתנהל נגד חברת סלקום ישראל. נגד שתי החברות מתנהלות תביעות ייצוגיות (נפרדות) בנושא העברה שלא כדין של נתוני איכון של לקוחותיהן – לצדדים שלישיים.

כבוד השופט פרופ’ עופר גרוסקופף כותב בין היתר בהחלטה מיום 10.1.2018 כי “לפני בקשה לעיון בתיק בית-המשפט בהליך זה, שעניינו בקשה לאישור תובענה כייצוגית נגד חברת סלקום, בטענה כי העבירה שלא כדין נתוני איכון של לקוחותיה לצדדים שלישיים. ביום 25.6.2017 הגישו שני הצדדים להליך בקשה לאישור פשרה (מתוקן) שנכרת ביניהם, אשר נמצא בימים אלה בהליכי בחינה.

“ביום 27.11.2017 הגישה חברת פרטנר תקשורת בע”מ בקשה לאפשר לה עיון גורף בתיק בית-המשפט, באמצעות מערכת ‘נט המשפט’, מכוח תקנות בתי-המשפט ובתי-הדין לעבודה, התשס”ג – 2003.

“הטעם לבקשת העיון לדבריה, הוא העובדה כי ביום 24.10.2017 הוגשה כנד פרטנר (ופלאפון) בקשה לאישור תובענה כייצוגית … אשר המבקשים במסגרתה מיוצגים על-ידי אותם באי כוח המייצגים את המבקשים בהליך שבפניי.

“פרטנר טוענת כי בקשת האישור נגדה עוסקת (על-פי עמדת המבקשים בעניין פרטנר)  באותן עילות כמו בקשת האישור בעניין סלקום וכי המבקשים בעניין פרטנר הביעו עמדתם כי הדיון בבקשת האישור בעניין סלקום רלבנטי עד מאוד לבקשת האישור בעניינה. לפיכך, ולצורך ניהול הגנתה, היא מעוניינת לעיין בתיק. לטענתה יש לאפשר לה זאת לאור עיקרון פומביות הדיון המכתיב את נקודת המוצא בדיון לבקשות עיון – היא התרת העיון המבוקש”.

חברת סלקום הודיעה לבית-המשפט כי אינה מתנגדת לבקשת העיון של פרטנר למעט שמונה מסמכים מסויימים אשר ב”יחס אליהם היא מתנגדת למתן העיון – שלושה מהם מן הטעם כי הם חוסים תחת צווי חיסיון, והית משום שהם מתייחסים לצסצכים אשר חוסים תחת צווי החיסיון”.

לאחר ששקל את העמדות של סלקום ופרטנר החליט השופט כי לפרטנר תינתן זכות עיון במסמכים המצויים בתיק נגד סלקום בכפוף למספר מגבלות: לגבי שלושה מסמכים מסויימים – לא יתאשר העיון בהם; לגבי ארבעה מסמכים נוספים – יותר עיון בעותק מושחר, ממנו תהיה סלקום רשאית למחוק חלקים המהווים סודות מסחריים שלה; מסמך נוסף – יתאפשר עיון בעותק המושחר שהוגש לתיק בית-המשפט.

השופט הורה לבאי הכוח של סלקום להעביר לבאי הכוח של פרטנר את כל המסמכים שגילויים הותר במסגרת ההחלטה במדיה דיגיטלית עד ליום 17.1.2018.

הערת עורך Read IT Now: ב- 4.11.2017 פירסמתי כאן באתר ידיעה שכותרתה “הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד פרטנר ופלאפון: ‘עושות שימוש שלא כדין בנתוני האיכון של לקוחותיהם; ‘מפרות את החוק, את הסכמי ההתקשרות ורישיונות ההפעלה’.” ידיעה זו עוסקת הן בתביעה נגד פרטנר ופלאפון והן בתביעה נגד סלקום.